menu

Overig / Televisie / Bates Motel (A&E)

zoeken in:
Derde aflevering was weer top! Ontzettend knap dat ze dit niveau aan weten te houden. Er gebeurd steeds zoveel, het ene nog meer absurd dan het ander. In deze aflevering word het een beetje meer duidelijk in wat voor soort dorp ze terecht zijn gekomen. Nooit verwacht dat Deputy Shelby zo'n soort kelder zou hebben en daar een meisje vasthield. Maar dat maakt wel gelijk duidelijk hoe messed up alles is in White Pine Bay.

Erg spannende aflevering dus. Enige waar ik me een klein beetje aan stoor is Emma. Iets teveel aanwezig en drammerig. Maar voor de rest... geweldig!

Hoog niveau weer inderdaad en bij vlagen spannend. Iets zegt me dat dat meisje in de kelder ook in het hoofd van Norman zit. Zo niet, messed up inderdaad maar wel cool.

Ik stoor me dan weer een beetje aan Peltz. Best knap, erg mooie ogen maar ze acteert als een retard. Highmore daarentegen echt ijzersterk.

Zeer onderhoudende episode weer. Vind dat de state of mind van Norman wel erg vroeg gespeeld wordt. Je mag hopen dat zijn moeder al dood is anders kan deze move wel een flinke dealbreaker worden. Vrij aardige cliffhanger weer, ook visueel ook meer dan aardig. Ook een vrolijke noot wat betreft Peltz. Lievvv. Zeer onderhoudend, niet uitermate sterk maar kan er heel goed mee door.

En Bates Motel is renewed.

Bron: TV Line

Prima signaal dat A&E afgeeft, erg vroeg renewen waardoor de kijker zekerheid heeft. Ze hebben goed gekeken naar HBO.

Erg blij mee

De nieuwe episode is ook geslaagd. Norman wordt wel echt waanzinnig goed neergezet door Highmore. Erg sterke mimiek en de geestelijke stoornissen zijn van zijn gezicht af te lezen.

Wel aardig. Het is weinig horror, maar niet heel erg. Ik heb het nooit gezien naast AHS, dat natuurlijk veel beter is. Aangezien die in een andere periode wordt uitgezonden heb ik overigens nog meer gelijk in de eerdere discussie maar dat terzijde. Dit heeft een leuke setting maar verder allemaal nogal braafjes inclusief het visuele. Kijk het als tussendoortje, maar echt ernaar uitkijken valt nog wel mee.

Raffael77
Met dat laatste wat je zegt denk ik er precies zo over. Het zijn van die series die het net niet zijn net als Touch of van een standaard niveau.

606
Krijgt deze ook een Nederlandse release op tv ?

Meh. Ik denk dat de trein nu gaat stoppen. Blijft allemaal wel heel erg vlak en straightforward. Ook niet al te sterke character development. Ook qua suspense niet wat ik ervan gehoopt had. Misschien pak ik het nog wel eens op, maar voorlopig laat ik het gaan. Een "meh" gevoel overheerst.

Bij mij zakt het ook iets af. Blijf het nog steeds goed vinden, en de verhaallijnen zijn tot nog toe erg interessant, maar de vaart is eruit en er moet wat minder in 'gezeikt' worden door Norma en Emma.

Maar het is ook wel begrijpelijk dat de serie niet door kan gaan op dat geweldige niveau van de eerste twee afleveringen. Moet ook wat meer uitgebouwd worden nog.

Blijf het zeker wel kijken!

Positief verrast door Bates Motel. Verwachtingen waren laag, maar vind het toch behoorlijk intrigerend en bij vlagen spannend. De personages wisten me wel te pakken. Het acteerwerk is dan ook best goed. Ben in twee dagen door het hele seizoen heen gegaan

Ik vond het een geweldige serie die bij BNN in Nederland werd uitgezonden! Hoop dat we het tweede seizoen ook te zien krijgen, ik werd hier heel blij van en bleef er ook echt voor thuis! Goede acteurs, spannend, echt een aanrader! Ik wacht op de dvd box!

Ik volg het ook nog steeds. Blijf het vermakelijk genoeg vinden en Highmore verrast me steeds weer met zijn acteren.

bertito
Wat een heerlijke serie is dit toch! Ik ben nu seizoen 2 aan het kijken. De makers weten de vaart erin te houden, en het centrale uitgangspunt, de ziekelijke relatie tussen moeder Norma en zoon Norman wordt verder uitgediept. Vera Farmiga acteert de sterren van de hemel als Norma, een vrouw met een duister verleden en onzekere toekomst, die voortdurend alle zeilen moet bijzetten om te overleven, terwijl ze geteisterd wordt door psychische issues en het morbide gedrag van haar zoon. Haar wardrobe en kapsel in seizoen 2 zijn schitterend stijlvol. Ook de settings, het oude Victoriaanse huis en het armoedige motel, spreken erg tot de verbeelding. En niet te vergeten die prachtige oude Mercedes-Benz 280 SEL 4.5 van haar. De hoofdpersonages blijven vechten voor een beetje geluk, maar hun leven wordt overschaduwd door een sluier van onoverkomelijke doem. Een mooie mix van drama, horror, soap en inkzwarte humor.

Net twee seizoen gekeken en wat een heerlijke serie is dit! Het helpt wel, vind ik persoonlijk, als je de klassieker van Hitchcock hebt gekeken. Dan zie je toch zoveel aardige details naar voren komen, zoals bijvoorbeeld de schort waarin Norman in een scene staat te koken. Daar is mooi op ingezoomd en komt overeen met de kledij die de "echte" Norman Bates ook aan had in de film. Zeer goed gedaan. Ook de spanning die met elke aflevering opbouwt tussen zoon en moeder en hoe je er kunt uit opmaken hoe Bates zo geworden is zoals hij in de film is. En ook waarom. Geweldig goed gedaan. Highmore verrast me; de laatste keer dat ik hem zag was in de Willy Wonka-film. Maar de moeder draagt (en produceert de serie trouwens) de serie en dat doet ze met verve. Kan niet wachten op het derde seizoen. Iemand enig idee wanneer dat begint?

Maart 2015, nog geen exacte datum vast gesteld.

Ik vond Vera Farmiga in vorige producties eigenlijk een heel vervelende actrice, maar wat is ze hier ongelooflijk goed op haar plek!!! Een heerlijke serie, elke aflevering gaat er een schepje bovenop, aanvankelijk dacht ik er nog het mijne van, maar inmiddels is dit voor mij een waardige opvolger van Breaking Bad en Dexter, wat zeg je nou!?, ja, zo zie ik het - ietsje minder geniaal, ietsje minder groots, maar wel degelijk een verslavende en inspirerende lekkernij. Hulde!

Zo, ik ben door deze serie gevlogen! Razend spannend! Lekker freaky, absurde omstandigheden, hele vreemde personages. En toch hoop je dat alles op zijn pootjes terecht met die vreemde personages. Bijzonder goed geacteerd door moeder en zoon Bates!

Komt er een derde seizoen? Dat verbaasd me om eerlijk te zijn. De laatste aflevering van het tweede seizoen, vooral het laatste shot, leek behoorlijk definitief. Alle losse eindjes werden aan elkaar geknoopt. Norman leert zijn verleden kennen en wordt vrijgesproken, maar blijft zijn gespleten persoonlijkheid houden.

Ook al vond ik dit een geweldige serie, ik sta dan toch wel vrij sceptisch tegenover een derde seizoen. Hopelijk kunnen ze de sterke lijn vasthouden.

Ja, er komt een derde seizoen en dat start 10 maart.

Ik dacht 9 maart, want het werd gevolgd door de première van de serie The Returned, remake van Les Revenants. Ik kijk er alleszins naar uit.

Goede start weer met een paar behoorlijk awkward momenten tussen Norman en Norma. Alleen het Dylan-Caleb verhaaltje is helaas niet zo boeiend.

Clapboy
3e seizoen is top!

Ondanks dat het toch weer spannend is en de finaleaflevering ook echt wel goed is, vind ik het 3e seizoen toch wel het minste seizoen tot nu toe. De aftakeling van Norman en de relatie met zijn moeder zijn nog steeds het sterke punt, maar de rest er om heen was in dit seizoen niet ontzettend boeiend.

Nicole_1989 schreef:
Ondanks dat het toch weer spannend is en de finaleaflevering ook echt wel goed is, vind ik het 3e seizoen toch wel het minste seizoen tot nu toe. De aftakeling van Norman en de relatie met zijn moeder zijn nog steeds het sterke punt, maar de rest er om heen was in dit seizoen niet ontzettend boeiend.

Ja, ik heb enkele dagen geleden een episode gezien van het eerste seizoen en ik moet zeggen dat het een stuk 'beter' was dan de gemiddelde aflevering in het derde seizoen.

Ja, de mysterie en suspense lag in het eerste en tweede seizoen veel hoger naar mijn idee.

Het derde seizoen zit erop en het blijft goed. De ontwikkeling van Norman wordt meer en meer uitgebeeld en wat hebben ze goed gekeken naar het origineel van de master van suspense. Elk detailtje weten op 1 of andere manier te pakken. Er wordt geweldig geacteerd. Alles klopt in deze serie en ik begrijp dat deze serie scoort op IMDB. Kan niet wachten op het vierde seizoen!! Eén ding hoop ik niet: dat de rol aan Highmore blijft kleven, net zoals "The Exorcist" dat deed aan Blair....

Wat een ijzersterke serie is dit !
Dit heeft alles wat een serie nodig heeft.

Vera Farmiga is gewoon zo geweldig op dreef, en dat geld ook voor Highmore, en Thieriot.

Suspence dat een mens zijn nagels gewoon afbijt, wat zeg ik heel de vinger ! elke aflevering is zo boeiend en alles volgt zo heerlijk op elkaar.
Heb nu het tweede seizoen helemaal uitgekeken, en nu op naar seizoen 3 !!

Nu op Netflix, seizoen 3.

Seizoen 4 net uitgekeken. Het begint wat traag en all en all toch een wat minder seizoen. Het einde belooft wel een erg goed volgend seizoen overigens.

Vijfde seizoen is overigens 't laatste.

Begrijp ik ook wel gezien de ontwikkelingen in de laatste paar afleveringen van seizoen 4.

De allerlaatste aflevering gezien. Geweldige serie!
Waar bij menig serie de kwaliteit per seizoen achteruit gaat, zit bij Bates Motel alleen maar een stijgende lijn in. Waardige afsluiting met seizoen 5.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:26 uur

geplaatst: vandaag om 03:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.