menu

Overig / Televisie / The Pacific

zoeken in:
ik heb alle afleveringengezien en moet zeggen dat ik er meer van verwacht had , band of brothers was mooier om te zien.

The Pacific is een fantastische miniserie die geweldig in beeld wordt gebracht. Helaas voor The Pacific is er Band of Brothers waardoor het verwachtingpatroon veel te hoog is en kan ook deze serie, die ik nu 2 maal bekeken heb mij niet bekoren zoals BoB dat wel kon. Ik denk dat dit meer te maken heeft met het kwalitatief geniale BoB dan met The Pacific. Want The Pacific is gewoon heel goed gemaakt.

Inmiddels 2 delen gezien... Voorlopig bij lange na niet het niveau van BoB, maar ik beoordeel de series toch liever appart van elkaar. Vond de eerste 2 delen eigenlijk vrij matig. Ik mis een verhaallijn en ik mis binding met de personages... er wordt totaal geen band opgebouwd tussen kijker en personages. Actie scenes zijn dan wel weer meer dan prima, evenals de andere visuele aspecten. Verder hoop ik dat het de komende delen toch allemaal wat boeiender wordt, want voorlopig ken ik me maar moeilijk inleven en heb ik na 2 delen het gevoel dat er eigenlijk nog vvrij weinig is gebeurd. Ik ben benieuwd... morgen deel 3 maar eens kijken.

Ben er nu mee bezig. 1 aflevering dat dan wel. Maar ik merk wel dat ze weinig tijd nemen om de hoofdpersonen te introduceren. In BoB was het heel disk 1 om alles te introduceren en de andere afleveringen gingen we daarme de oorlog in. En toch ben ik nu al erg enthousiast over The Pacific

Flevering 3 was prachtig !! Wow Goeie serie tot nu toe

Inmiddels de serie afgekeken , en moet zeggen dat het een prachtige serie is. Daar waar ik de eerste twee afleveringen nog wat matig vond, komt de serie vervolgens prima op gang met als absoluut hoogtepunt aflevering 9, Okinawa. Wat mij zeer beviel in deze serie was de afwisseling van afleveringen met bijna non stop actie met rustige afleveringen (3,8,10). Ook de aandacht richting het thuisfront kon ik wel waarderen. Verder natuurlijk visueel werkelijk fenomenaal, en de manier waarop de oorlog in de pacific hier wordt getoond is toch wel zéér indrukwekkend, en heeft mij toch een heel ander beeld gegeven over hoe de oorlog aan de andere kant van de wereld was... Acteerprestaties valt niks op aan te merken, en ook de muziek was prachtig, kortom een geweldige serie, die mij verwachtigingen vooraf ver heeft weten te overtreffen.

Had ik op deze serie kunnen stemmen hier had ik uitgekomen op 4,5*.

Ik zeg hetzelfde als Timmy. Daaraan toegevoegd, wat vergelijkingen met BoB.
Deze serie is een stuk heftiger en bloederiger. Mede vanwege de vele actie die erin zit. Maar die actie is weer lekker intens en realistisch in beeld gebracht.
Zoals eerder gezegd had ik een beetje moeite met wie, wie is. Maar dat was niet een al te groot probleem. Al mis je wel wat als je niet weet wie er nu weer dood is gegaan.
En de muziek is ook prachtig. Veel meer aanwezig ook en de intro is ook erg mooi

Ik zou deze een 4,5* geven. BoB zou hetzelfde krijgen.

606
Is er maar 1 seizoen van deze serie ?

Slechts één seizoen, aangezien de oorlog toen was afgelopen..

606
danuz schreef:

Oke thx

danuz schreef:

Lol... The Pacific reloaded...

Thieu92
Ik wachtte er al lang op om het te zien! Totaal niet ontgoocheld of wat dan ook. Iedereen zal het erover eens zijn. The Pacific is een super miniserie, maar Band of Brothers blijft toch wel op kop qua beste oorlogsserie. Dit komt ook misschien omdat wij Europeanen ons meer verbonden voelen met het Europese strijdtoneel..

TIP elke dinsdag op Canvas (België) te zien. De volgende aflevering (12 juli 2011) is de 5de in de reeks.

De tot in den treuren uitgemolken vergelijking met Band of Brothers is ondanks logisch, toch niet relevant. Dit is een verhaal een omgeving en karakters van totaal andere strekking.
Laat ik in ieder geval zeggen dat beide series kwalitatief gelijkwaardig zijn.

Ik moet zeggen dat ik na de laatste aflevering even stil en sip voor me uit heb zitten kijken, zeer onder de indruk, en vervult van diep diep respect door wat ik door de serie heen heb gezien.
Het kan het moment zijn maar ik ben nu toch van mening dat deze kant van de oorlog toch onderbelicht is gebleven ten opzichte van de Europese oorlog.

John Basilone. Een soldaat als geen ander. Wat een held is dat geweest echt ik kan er niet bij hoe dapper deze man was. Hij had alles voor elkaar en kon de rest van zijn leven verder als een hollywoodster, rijk gevierd en geliefd. Maar deze man koos onbaatzuchtig om terug te gaan naar naar waar hij thuishoorde: het slagveld. Een grotere blijk van karakter heb ik zelde gezien. Prachtig respectvol neergezet hier, dat dit soort mensen de eer mogen krijgen die ze toekomt.

The Pacific. 
Vrij aardige serie. Met gemak beter dan het gros van de films/series in het oorlogsgenre. 
Minpunt is het teveel aan bommen en granaten en gebrek aan verhaal. Er is een teveel aan combat actie en herhaling van dezelfde zetten. Hoe vaak hoor je 'killing japs'?! Op een gegeven moment weet je dat wel. Er zijn maar drie/vier afleveringen waarin dit wel goed in evenwicht is.Ook vond ik het jammer dat er in afleveringen direct op twee/drie man werd gefocust waardoor je gelijk al weet dat die alles gaan overleven. (bijv. met Snafu en Sledgehammer)
Uiteindelijk zit deze serie van Spielberg/Hanks weer geweldig in elkaar met veel oog voor detail. Zo zie je een boek liggen (Drums along the mohawk) wat een vooroorlogse klassieker over oorlogvoering blijkt te zijn. Verder is het goed 'entertainment' en laat het het waanzinnige en zinloze van oorlog goed overkomen. Het einde waarin het naoorlogse leven van de soldaten word samengevat zorgt voor kippenvel.

Moet het nog steeds kopen. Alleen is het nog belachelijk dat het nog 39,99 kost (Blu-ray).

Voor dezelfde prijs zag ik een blu-ray pakket met BoB en Pacific liggen in Music Store.

Unieke must have serie, thans aan een aanvaardbare prijs van 20 euro verkrijgbaar.

welke kijk ik eerst? bob of pacific?

Esp
Ik zou eerst The Pacific kijken. Ik vond Band of Brothers beter, dus mocht je eerst Band of Brothers kijken kan The Pacific tegenvallen, ik denk dat het andersom niet zo is.Maar dat is maar mijn mening

Is ook zo.

is dit echt een goede serie met veel actie en goede muziek enzo?
en is dit echt een vervolgserie waarin je zeer aandachtig moet volgen?

actie zat. De ene aflevering zijn ze 15 minuten aan't knallen, de ander weer niet. Muziek is prima en verhaal moet je wel goed volgen.

hoe komt het dat de kijkwyzer zegt dat deze film 16+ is voor discriminatie en grof taalgebruik terwijl dit eigenlijk 16+ voor geweld moest zijn?

Prachtige serie. Zeker het geld waard.
Jammer dat we geen www.seriemeter.nl hebben.

seriemeter zou te weinig series hebben, misschien een 300-400tal maar meer denk ik niet als je dat vergelijkt met al de films van deze website is dat een klein deeltje

Wat zijn enkele personages bloedirritant man.. vooral die Snafu

kan iemand mij de kijkwijzer van deze film uitleggen? waarom is het geen 16 voor geweld en grof taal maar voor discriminatie en grof taal? is dit een foutje?

Het is 16 voor geweld en grof taal, niet voor discriminatie en grof taal.

Helaas bevat de serie wel een hoop typ fouten... ik weet niet wat de vertaler aan het doen was toen, maar zitten wel irritant opvallende fouten tussen.

poontan64
Net als tegenwoordig zitten er kansarme types tussen de lichtingen, die door stoornis/simpel gedrag en IQ/EQ op jonge leeftijd op commando of vrijwillig van alles roepen (en afschieten) - onvoldoende monitoring & adequate empatische officieren (vooral in 1939-1945), maar nog veel verder terug in de geschiedenis van de ''mensheid'' (barbaars, emperisch, egoistisch en zelfzuchtig van origine.....) Kortom: Snafu's in overvloed in het verleden - de harde realiteit, DUS!

Voor 12 eu bij de Mediamarkt opgepikt. Kon het voor die prijs niet laten liggen. Band of Brothers al diverse malen gezien, en ben nu erg benieuwd naar deze.

Review: The Pacific

Een aantal maanden terug heb ik Band of Brothers nog eens opnieuw bekeken en dat blijft een serie die voor altijd grote indruk op me zal maken, dankzij het enorm boeiende verhaal en de interessante karakters in de groep. The Pacific heb ik destijds ook gevolgd, maar nooit meer opnieuw gezien. Daar was het nu dus tijd voor. Helaas haalt de serie nooit het niveau van BoB. Je ziet wel dat er enorm veel tijd en geld in is gestoken, het ziet er ook allemaal fantastisch uit, maar het weet me niet erg te pakken. Ik kon lange tijd niet erg meeleven met de soldaten en ook de oorlog in de Pacific deed me minder dan de oorlog in Europa, wat we in BoB volgen.

Dat laatste is overigens niet de schuld van The Pacific, maar gewoon een kwestie van smaak. Ik heb de Europese strijd tijdens WO II nu eenmaal altijd vele malen interessanter gevonden. The Pacific voelt vaak als weinig samenhangend. Dan volgen we die weer, dan weer die. Dan zitten ze weer daar, dan weer ergens anders. Voor mijn gevoel kwam het niet als een erg vlot lopend verhaal over. Daarentegen zijn zaken als de oorlog zelf met alle ellende wel weer uitstekend in beeld gebracht. De diverse landingen op de eilanden waren indrukwekkend, net als de keiharde man tegen man gevechten. Later in de serie vond ik de psychologische schade van de oorlog op de soldaten toch wel sterk getoond. Alles bij elkaar is dit best een goede serie, maar nog niet de helft van wat BoB is.

Ik geef The Pacific dan ook ''maar'' 3*.

Hieronder een overzicht wat ik van de 10 afleveringen vond:

Part 1: Guadalcanal/Leckie
Waar Band of Brothers een hele aflevering uit trok om de kijker mee te laten leven met de harde training voor de soldaten die de oorlog in gaan, daar neemt The Pacific minder tijd. Je krijgt wat momenten van het thuisfront mee en boem, men zit in de oorlog. Nou kan je het positief zien omdat je meteen naar het belangrijkste van de serie gaat, maar ik vind het jammer. Zo bouw je niet echt een band met de hoofdrolspelers op. De aflevering valt me dan ook tegen. Vrij saai en eenmaal in de actie beland had ik gehoopt op indrukwekkende momenten, maar op de landing na valt het nog een beetje tegen.

Part 2: Basilone
We maken de landing op Guadalcanal mee, waar een heftige strijd volgt. De aflevering op zich is wel goed, met enkele geweldig gefilmde en heftige oorlogsmomenten. Maar het blijft lastig me in deze groep in te leven, iets wat bij Band of Brothers dus wel lukte.

Part 3: Melbourne
Een rustige aflevering waarin de mariniers in Melbourne zijn aangekomen en waar Leckie verliefd raakt op Stella, een vrouw van Griekse komaf. Niet echt een weergaloze aflevering, maar de chemie tussen beiden en tussen Leckie en de schoonfamilie vond ik wel goed.

Part 4: Gloucester/Pavuvu/Banika
Ook een relatief rustige aflevering, al is er wel 1 groot vuurgevecht in de jungle. Maar verder gaat dit vooral over soldaten met stress en met problemen met de leiding. Nog altijd heb ik wat moeite om binding met de hoofdrolspelers te vinden.

Part 5: Peleliu Landing
Erg indrukwekkende aflevering van de landing op Peleliu, een eiland die op zijn D-Days ingenomen moet worden. De landing is iets kleinschaliger, maar minstens zo intensief en wreed. Zo’n opvallende aflevering had The Pacific hard nodig. Prima.

Part 6: Peleliu Airfield
Een belangrijk vliegveld moet worden ingenomen, wat lukt na een grote, intense strijd. Sterke aflevering.

Part 7: Peleliu Hills
Het korps van de 5th marines trekt de heuvels in en treft in de nodige man tegen man gevechten de Japanse vijand. De waanzin van de oorlog komt weer goed naar boven als de vlammenwerpers op de vijand los worden gelaten. Heftig en indrukwekkend. Net als de emotionele problemen die Sledge krijgt als hij alles maar moeizaam kan verwerken.

Part 8: Iwo Jima
We volgen Basilone, die mariniers gaat trainen, een meisje leert kennen en er uiteindelijk mee trouwt. Ik vond het niet zo’n hele pakkende aflevering, omdat deze serie itt Band of Brothers op emotioneel vlak niet zo heel veel doet. Uiteindelijk landt Basilone op Iwo Jima, waar hij sterft.

Part 9: Okinawa
We volgen Sledge bij de landing op Okinawa, waar blijkt dat hij moeite heeft om om te gaan met de oorlog. Hij is genadeloos tegenover Japanse gevangenen en soldaten en hij is moeilijk onder controle te houden. Het eindigt dan ook fataal voor 1 van zijn collega’s. Pakkende aflevering, met een interessante mix tussen oorlogsbeelden en een inzicht in wat oorlog met iemand zijn gevoel en geest doet.

Part 10: Home
De oorlog zit erop en we volgen Sledge en Leckie als ze weer naar Amerika gaan, waar Sledge emotioneel zware problemen blijft houden over de oorlog. Leckie trouwt met zijn liefde Vera. De weduwe van Basilone bezoekt zijn ouders en geeft hun de Medal of Honor van hun zoon. Een prima afsluiter van een serie die wat intiemer van Band of Brothers was wat betreft achtergronden en familiezaken van de soldaten. Zeker Sledge zijn trauma’s zijn goed voor te stellen na de gruwelijkheden die hij had meegemaakt.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:39 uur

geplaatst: vandaag om 22:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.