• 13.087 nieuwsartikelen
  • 169.696 films
  • 11.134 series
  • 31.882 seizoenen
  • 630.524 acteurs
  • 196.365 gebruikers
  • 9.180.013 stemmen

Dvd database software - je filmcollectie beheren

zoeken in:

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb tegenwoordig alles in Numbers staan op de iPad. Is gratis en werkt perfect voor wat ik ermee doe (inventaris, scores doorvoeren, themalijstjes genereren). En ik hoef niks te printen, want de iPad is zo ongeveer onderdeel van m'n lichaam.

DVD-T

• 15524 berichten
  • 3043 stemmen

Gaat niet helemaal over software, maar toch een fijne manier om je collectie

Heb jaren dvd profiler gebruikt. Beviel altijd prima. Direct alles in een mooi overzichtje. Had wel de free version dus zonder alle features. Op den duur deed ik er eigenlijk niets meer mee. Dus alles verwijderd.

Gebruik nu geen programma's op de pc/laptop meer, maar heb nu alles online staan op Blu-ray.com. Gratis, met veel features en BD reviews direct bij de hand. + alle statistieken en grafiekjes helemaal gratis. Heb tot nu toe alleen mijn Bluray collectie online staan maar je kunt ook je dvd's en uv/digital copy collectie online zetten. Alleen heb je met de dvd's een beetje het probleem dat er in de meeste gevallen geen NL releases in de database staan en dus moet kiezen om voornamelijk de plaatjes van US releases te gebruiken. Een fijn alternatief voor een software profiler.

Heb nu alles gewoon op alfabet staan maar je kunt ook kiezen om alles in secties te categoriseren:

Blu-ray.com - Blu-ray collection

Onderhond

• 87411 berichten
  • 12422 stemmen

Voor de fans trouwens: Videobrary is een Universal App voor Windows 10.

Het leuke is dus dat je gewoon eender waar een film toevoegt en de app alles lekker synced tussen apparaten. Fijner als je in een winkel staat, moet je je tablet niet meesleuren of lopen zoeken naar een deftige connectie.

riemers

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Misschien niet gelezen, maar gebruik al jaren "trakt.tv" dit is niet zozeer een manager maar een addon bij je favoriete mediaplayer. Je kan dit met plex of kodi gebruiken, aangezien die al prima alles "scrapen" gaat het zo 1 op 1 naar trakt.tv. Mooie site waar je ook banners kan krijgen met wat je als laatste gezien hebt b.v. Ook een movies index kan je zien wat trending is, weet ik gelijk weer wat er nieuw is.

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Het is mij nog steeds niet gelukt om een fatsoenlijke gratis dvd collectie beheersoftware te vinden. EMDB, DVD Collector en Libra heb ik onlangs uitgeprobeerd. Het grootste probleem is dat ze claimen dat je enkel een barcode hoeft in te vullen, maar dat geld vaak alleen Amerikaanse releases kunnen vinden of releases die op Amazon staan. Hoe lossen jullie dit op? Ik voel er niet zoveel voor om zelf veel info in te gaan typen en het exporteren naar een printversie, excelbestand of webpagina is ook een must voor mij omdat ik niet afhankelijk wil zijn van een behaalde software. Een online programma zou ook prima zijn.

Bij gebrek aan beter houd ik nu alles bij als filmlijst op Letterboxed en excel. Nadeel is dat er weinig specificaties van de DVDs bij staan.

eric1973

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Overig > Algemeen > DoBs archief programma:

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar Het Archiefprogramma DoBs.

ik vind op internet wel een link naar een website, maar deze wordt doorgelinkt naar een andere website.

Heeft iemand op deze forum een bestand van dit programma.

Zoja, mag ik die van hem of haar hebben, want ik heb namelijk wel een backup van gemaakt.

Anders moet een ander programma gebruiken en dan ongeveer 800 titels overnieuwd invoeren.

Groetejs Eric

kappeuter (crew films)

• 74382 berichten
  • 5925 stemmen

Offtopic / downloadgerelateerd bericht verwijderd.

kappeuter (crew films)

• 74382 berichten
  • 5925 stemmen

Via Google kwam ik een artikel tegen over EMDB, waarbij MovieMeter ook genoemd wordt als bron:

Software-update: EMDB 3.12 - Computer - Downloads - Tweakers

EMDB, wat staat voor Eric's Movie Database, is een gratis programma waarmee een filmcollectie kan worden beheerd. Hoewel de download slechts 3,5MB groot is, beschikt het programma over uitgebreide functionaliteit. Zo kan relevante informatie van onlinedatabases als IMDb, MovieMeter, TMDb en TheTVDB worden opgehaald, kan worden bijgehouden welke films uitgeleend zijn en kunnen films die op de harde schijf staan direct vanuit het programma gestart worden. EMDB kan worden gebruikt in diverse talen, waaronder het Nederlands.

keimpeS

• 838 berichten
  • 0 stemmen

Ik gebruik de app My Movies Pro en die bevalt me prima. Ook kan je er een online collectie mee maken.

Ik moest wel eenmalig een bedrag betalen voor de pro versie, maar voor alsnog geen spijt en hij vindt bij mij tot nu toe alle titels door middel van barcode..

Zootropolis - oc.mymovies.dk

olano

• 138 berichten
  • 430 stemmen

Ik zie hier doorheen de topic heel wat programma's, maar welke is nu echt de beste en het meest gebruikt en aan te raden programma?

Bij sommige of de meeste moet je eerst iets op je pc/laptop installeren. Maar ik wil er vooral zeker van zijn dat als ik mijn volledige collectie er instop (wat heel wat werk + tijd zal vragen) dat ik deze niet op die ene enkele pc kan terugvinden.

Want stel dat deze het niet meer doet, dat ik de database kan terugvinden ergens online met een ander toestel ook.

Wie kan me helpen, héél erg bedankt!

j0enne

• 9591 berichten
  • 3665 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Hier al een hele tijd van afgestapt, alles staat nu in EMDB.
Lekker dan, liep ineens vast, opnieuw opgestart, alle 5000+ titels weg...

Is d'r een update waarin staat 'Fixed crash when deleting all movies', maar hij blijft maar op 0 staan en back-ups pakt die ook niet.

Wat een ellende zeg.

Deze was eigenlijk perfect aangezien die synchroniseerde met MovieMeter.

Iemand nog goede suggesties voor een nieuw programma?

dalma

• 210 berichten
  • 661 stemmen

Is hier misschien al gezegd geweest, maar ik gebruik al jaren ant movie catalog. Ben er tevreden over. Ben nu ook aan het kijken om iets te vinden dat je online kan raadplegen.

JP

• 620 berichten
  • 262 stemmen

Iemand die advies kan geven over een fijne filmdatabase voor mijn IPhone?

Ik wil iets gebruiksvriendelijks waar ik de barcodes van mijn dvd’s en bluray’s kan inscannen en waarin ik kan bijhouden wat ik kijk en wil zien/kopen. IMDb gegevens en de mogelijkheid tot maken van (eenvoudige) lijstjes zou fijn zijn. Extra toegang vanaf mijn pc ook mooi maar niet vereist. Een eenmalige unlock prima maar ik zit niet te wachten op een abonnementsmodel.

Er wordt van alles aangeboden in de AppStore en er is online best wat info te vinden maar toch zie ik door de bomen het bos niet.

Dvd Profiler ziet er goed uit maar wordt al 2 jaar niet meer geupdate...

Dank voor het meedenken!

JP

• 620 berichten
  • 262 stemmen

Ik heb de gratis versie van My Movies 3 nu uitgetest, bevalt redelijk goed (de multi-scan is ideaal). Tenzij iemand nog wat vergelijkbaars of beters adviseert unlock ik binnenkort voor EUR 11 de onbeperkte functionaliteiten.

kimberlyVD

• 5946 berichten
  • 1564 stemmen

Even dit topic nieuw leven inblazen.

Na jaren gestopt te zijn met verzamelen, ben ik nu eens zo hard weer begonnen.

Ben op opnieuw gestart met alles in te voeren via EMDB, maar het viel me op dat deze zijn data niet meer ophaalt van MovieMeter... En dit was vroeger wel het geval. Doe ik iets mis of is dit inderdaad verandert?

Ajax&Filmfreak

• 3264 berichten
  • 3650 stemmen

Ik gebruik sinds kort (ook) de My movies app van Blu-ray.com

Je kan de barcode scannen net als bij de Discoqs app voor CD's.

Ik beb pas 50 Blu-rays toegevoegd omdat het wel tijdrovend werk is als je meer dan 1000 titels hebt.

Als je ze eenmaal hebt toegevoegd aan je collectie kun je ze daarna filteren op de meest uiteenlopende manieren.

jordandejong

• 4734 berichten
  • 1411 stemmen

CLZ Movies app is ook een fijne mobiele app. Eveneens barcodes scannen om je database te beheren.

Ajax&Filmfreak

• 3264 berichten
  • 3650 stemmen

Heb je ze vergeleken met elkaar?

Zo ja, wat zijn de voor en nadelen die je hebt ondekt TOV elkaar?

Ajax&Filmfreak

• 3264 berichten
  • 3650 stemmen

Ik ga CLZ uitproberen, My movies heeft te vaak dingen niet in hun database staan.

jordandejong

• 4734 berichten
  • 1411 stemmen

Ajax&Filmfreak schreef:

Ik ga CLZ uitproberen, My movies heeft te vaak dingen niet in hun database staan.

Dat probleem heb ik zelden tot nooit gelukkig. Daarom dat ik CLZ met plezier gebruik. Had het laatst alleen bij wat vrij obscure Duitse releases dat hij de barcode niet herkende. En zelfs dan heb je hem met handmatig zoeken snel te pakken.

Kan het overigens niet vergelijken met de rest. Gebruik CLZ al die tijd al.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.