• 155.512 films
  • 9.310 series
  • 27.683 seizoenen
  • 604.455 acteurs
  • 347.062 gebruikers
  • 8.766.192 stemmen

Hoe lang nog DVD?

zoeken in:

Cloud9

• 49 berichten
  • 23 stemmen

Beste mensen,

Ik ben al heel wat artikelen tegen gekomen met daarin beschrijvingen van de mogelijke opvolgers van de huidige DVD-standaard.

Hierbij lijkt de strijd te gaan tussen HD-DVD, Blue Ray en EVD. Wat ik er niet uit kan halen is of of deze systemen onze huidige DVD's ondersteunen? Kortom: hoe lang kunnen wij onze DVD's nog checken?

Da Jando

• 1383 berichten
  • 897 stemmen

HD-DVD is backwards-competable, van Blu Ray weet ik het niet zeker. Ik ben benieuwd wat uiteindelijk de standaard gaat worden. Blu Ray heeft bedrijven als Sony, Apple, HP en Dell achter zich, maar ik geloof dat HD-DVD meer in de smaak valt bij de filmindustrie.

Hoever EVD het ondertussen geschopt heeft weet ik niet.

Maar wat ik me vooral afvraag is hoe lang het nog zal duren voordat films ook daadwerkelijk op een nieuw medium worden gezet. En wat dat weer met zich meebrengt, zouden films die nu op DVD zijn dan weer opnieuw worden uitgebracht op bijv. HD-DVD?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.