menu

De Site / Algemeen / Ik mis een 4.25 quotering

zoeken in:
Hallo,

ik zit met een probleem.
Ik mis namelijk een 4.25 quotering!
Waarom?
Zoals je kan zien heb ik het meest 4* gegeven aan films.
Denk niet dat ik persoonlijk een verkeerde manier van sterretjes uitdelen heb, want ik kijk enkel films die me zijn angeraden door vrienden/recensies/andere filmquoteringsites (imdb).
Ik heb namelijk niet de tijd om dag in dag uit films te bekijken, vandaar dat ik meestal goed mijn research vooraf doe.

Nu ik terugkijk naar mijn stemgedrag, kan ik concluderen dat er toch wel films zijn in mijn 4*-lijstje die volgens mij toch een niveautje hoger zouden moeten staan.
Deze films wil ik echter niet in mijn 4.5* lijstje hebben staan omdat de films in m'n 4.5* lijstje toch echt wel films zijn die een hevige indruk op me achtergelaten hebben.

Nu kan je wel zeggen dat ik gewoon even alles een half sterretje moet verlagen, maar dan komen films die in m'n 3*-lijstje staan in het 2.5*-sterren lijstje en dat vindt ik geen waardige quotering om geven (2.5/5 of 5/10, daar heb ik een "zo goed als gebuisd"-gevoel bij).

Wat mij betreft zit er toch een onzichtbare kloof tussen de films in m'n 4*-lijstje en de films in m'n 4.5*- lijstje, vandaar dat ik die 4.25* quotering mis.

Uiteraard zal deze er niet komen, maar hebben jullie soms een oplossing voor mijn probleem?

Groetjes,
Gauthier (uit België)

0.5 = 1
1 = 2
1.5 = 3
2 = 4
2.5 = 5
3 = 6
3.5 = 7
4 = 8
4.5 = 9
5 = 10

Wat moet de 4.25 dan zijn?

een 8,5

De 4,25 lijkt me essentieel wanneer je je geluk wilt nastreven.

Nomak
Dan wil ik ook een 0.0 en een 4.75.

Drs. DAJA schreef:
een 8,5

De 4,25 lijkt me essentieel wanneer je je geluk wilt nastreven.

*sarcasm on* Eindelijk iemand die me begrijpt! *sarcasm off*

DAJA, ik vroeg vriendelijk voor een oplossing, die heb ik niet gekregen. Ok,post dan niet, maar om (no offense) zielige commentaar heb ik immers ook niet gevraagd.

En als je hier de lolbroek wilt komen uithangen, tot daar aan toe. Humor is immers een interessant medium. Maar daarmee is mijn probleem nog niet opgelost.

kos
Heb je teveel kerstballen op je harses gehad of zo?

Nog zo'n lolbroek :-/

Humor is geen medium.

Leuk om weten, you made my day!

Ik ga hier verder niet op in of humor al dan niet een medium is, uiteindelijk krijg je toch een off-topic welles/nietes kat- en muisspel. Dan komt er mod die het topic sluit en dan ben ik nog steeds nergens.

Je moet het gewoon doen met een 1 t/m 10 of anders gezegd: van 0.5 t/m 5. Humor is geen medium en er is ook geen probleem.

Zouden we dan niet kunnen werken met gele en rode sterretjes?

Vb. 4 gele sterretjes is dus een film die ik persoonlijk goed vind
4 rode sterretjes is dus een film die ik goed vind maar toch dat tikkeltje beter is dan een film met 4 gele sterretjes

kos
Volgens mij meent ie het serieus.

Als we dat doen wil ik graag nog enkele extra kleuren zoals donkerblauw en okergeel.

Kan je niet gewoon een 4 of 4.5 of een 5 geven? de andere users kunnen dat namelijk ook.

Drs. DAJA schreef:
Als we dat doen wil ik graag nog enkele extra kleuren zoals donkerblauw en okergeel.

Ik kan jou alle kleuren van de regenboog laten zien

g4uth13r schreef:
(quote)

Ik kan jou alle kleuren van de regenboog laten zien

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.missouriskies.org/aug_2006_rainbow/rainbow_conception_missouri_1_crop.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

mikey schreef:
Kan je niet gewoon een 4 of 4.5 of een 5 geven? de andere users kunnen dat namelijk ook.

Ik had aanvankelijk een goed doordacht stemsysteem.

Films die ik met plezier bekeken heb en die ik tevens ook goed vind: 4*

Films die ik zeer goed vind en een zware indruk op me achtergelaten hebben: 4.5*

Films die me compleet met verstomming slagen, omdat ze zodanig goed zijn, en die ettelijke weken in m'n gedachten blijven hangen: 5*

De humor ligt op straat.

g4uth13r schreef:

Ik had aanvankelijk een goed doordacht stemsysteem.

Gezien de hele stemlijst vind ik het eerder simplistisch.
Je neemt alleen het gebied 4*-5*.

606
Mag ik ook even

Ik mis een 3,25 en die past ook in de regenboog, als de kleur oranje

Madecineman (moderator)
Voor discussies omtrent alternatieve schaalverdeling bestaat al een topic.

Kan hier mooi een slotje op.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:04 uur

geplaatst: vandaag om 09:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.