menu

De Site / Algemeen / Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:
Is er wat aan de hand met het tonen van afbeeldingen?

Ik merk dat de afbeeldingen van tinypic en Imgur niet getoond worden? Voorbeeld:

http://i68.tinypic.com/153029i.jpg
https://imgur.com/FBmFJ4Y

Jordy (admin)
die eerste lijkt het wel te doen

de url van die tweede, https://imgur.com/FBmFJ4Y, verwijst op imgur zelf ook niet naar een afbeelding *edit* verkeerd gezien, het lijkt puur aan het formaat van de url te liggen

kappeuter (crew)
Ik zie de eerste niet, de tweede wel met deze aanroep:

https://i.imgur.com/FBmFJ4Y.jpg

https://i.imgur.com/FBmFJ4Y.jpg

Jordy schreef:
die eerste lijkt het wel te doen
ja, ik zie hem nu ook. Bij het posten was hij niet zichtbaar eerst, I checked

Lijkt idd aan dat die i. voor imgur te liggen Kapp. Thanks. Verklaart niet waarom die tinypic eerst niet zichtbaar was, maar die stoppen er (helaas) toch mee, dus zonde van de tijd om te gaan troubleshooten. Hier kan ik iig weer mee vooruit!

edit: en nu zie ik hem weer niet na een refresh van de pagina

https://i.imgur.com/Kj2Khba.jpg

Ah, ben dus niet de enige die het opviel ineens een enorme balk te zien bij een user.

Same here, op elke -Meter site is die 'dubbele' balk te zien.

Jordy (admin)
hopelijk klopt het nu weer bij alle schermgroottes

Het spijt me als dit ergens te vinden is of elders op dit forum besproken ofzo......

Ik ben een paar jaar lid van MM, maar nooit echt actief op het forum. Belangrijke reden daarvoor: ik heb geen idee hoe ik bij een topic direct naar het oudste ongelezen bericht kan gaan. Tevens kan ik nergens aan zien of ik in een topic ongelezen berichten heb. Kan iemand me dit uitleggen?

Als ik nu een topic wil volgen, dan klik ik maar op "laatste bericht" en dan scroll ik terug totdat ik iets zie, waarvan ik me kan herinneren het te hebben gelezen. Ik ben laatst hierdoor gestopt met het volgen van de countdown van de top 1000, omdat het me al gauw veel te veel scrollwerk vond. Wie mij kent, weet dat ik geen moeite heb met dagelijks fanatiek een forum volgen, maar bij MM is het mij nooit gelukt.

Jordy (admin)
Het idee is zo'n beetje dat je dat ziet aan de kleur van het "post" icoontje. Als je bij de updates, of een forumindex, op een geel icoontje drukt dan ga je naar het eerste ongelezen bericht.

Dit was 10 a 15 jaar geleden toen ik dit bouwde, vrij gebruikelijk in phpBB achtige forums enzo

Dat werkt dan niet bij mij.
1. De meeste icoontjes zijn voor mij grijs, terwijl ik nog nooit in die topics ben geweest. Als ik erop klik, ga ik direct naar het laatste bericht.
2. Ik zie soms een topic in "mijn updates" geel, maar heb geen zin om het te lezen. Later zie ik dat het grijs geworden is. Vind ik niet logisch. Zit hier een termijn aan vast, dat ze na een periode grijs worden?
3. Als een topic geel is en ik klik op dat icoontje, ga ik naar het eerste nieuwe bericht (zoals het icoontje dan toont door erboven te zweven). Echter, als ik alles gelezen heb en er wordt daarna nog wat toegevoegd, gaat het mis. Als ik dan op het icoontje klik, gaat hij weer naar hetzelfde bericht als even daarvoor, terwijl ik berichten daaronder al gelezen heb.

Overigens blijft het icoontje van dit topic geel, terwijl ik het net gelezen heb en er niks nieuws bij is gekomen.

Wordt dat niet pas grijs als je bent uitgelogd en terug inlogt of na x aantal tijd inactiviteit?

Jordy (admin)
Het gaat inderdaad over nieuwe berichten sinds je vorige bezoek.

Ik begrijp je wens overigens wel, een systeem waarbij de site voor iedere bezoeker gedetailleerd bijhoudt welke topics zijn gelezen en tot welke plek. Dat geeft je meer vrijheid om wel de site te bezoeken, maar niet per se helemaal bij te lezen. Daar komen echter wel weer andere uitdagingen bij kijken, om dat een beetje duidelijk en inzichtelijk te maken. Ik denk dat dat voor het overgrote deel van de bezoekers een beetje overkill is, en de site nodeloos ingewikkeld maakt. Vooral omdat ik (in mijn ervaring) het systeem zoals het er nu is, redelijk standaard is.

Maar wat is een bezoek dan? Zolang ik op de site blijf, blijft alles geel wat al geel was? Maar wanneer begint dan een nieuw bezoek? Zojuist het sluiten en openen van een nieuw tabblad geprobeerd, maar dat is blijkbaar niet genoeg voor een nieuw bezoek.

Misschien is het puur een kwestie van wat ik gewend ben. Hieronder bijvoorbeeld hoe (een deel van) icmforum er nu uitziet. De topics waar voor mij nog ongelezen berichten zijn, worden helder getoond. De andere zijn mat. Als ik op de titel van een helder topic klik, ga ik naar het eerstvolgende voor mij ongelezen bericht. Er zijn topics van een paar jaar geleden, die voor mij nog steeds helder zijn, omdat ik ze nooit meer geopend heb na de laatste berichten. Maar die topics zijn al lang naar onderen geschoven, dus zitten ze mij niet in de weg.

Dit systeem geeft me inderdaad vrijheid om te kiezen iets even te laten liggen en later pas te openen, terwijl ik een meer urgent topic direct open.

Het kan dan wel standaard zijn, maar ik vraag me af hoe gebruikers hier bijhouden wat ze al wel en wat niet hebben gelezen. Als je aan OCD lijdt (eh... val ik ook wel een beetje onder), dan verdrink je al gauw hierin.

https://i.imgur.com/EJUvH9U.png

Jordy (admin)
Lijkt mij een beetje vermoeiend, maar goed dat er keuze is toch kunnen mensen die dat fijn vinden op die site terecht.

Een nieuw bezoek is volgens mij wanneer je een half uur geen pagina opvraagt. Dan verloopt de sessie op de server.

joachimt schreef:
Als ik op de titel van een helder topic klik, ga ik naar het eerstvolgende voor mij ongelezen bericht.

Dat werkt ook maar alleen als je echt alles blijft volgen. Soms klik ik een topic aan dat ik ooit eerder wel gelezen heb, maar al maanden links heb laten liggen. Dan komt je ergens 40 paginas eerder terecht, soms ook zonder het meteen door te hebben.

Ook niet het beste systeem.

Onderhond schreef:
(quote)

Dat werkt ook maar alleen als je echt alles blijft volgen. Soms klik ik een topic aan dat ik ooit eerder wel gelezen heb, maar al maanden links heb laten liggen. Dan komt je ergens 40 paginas eerder terecht, soms ook zonder het meteen door te hebben.

Ook niet het beste systeem.

Maar er zit tenminste een systeem in, dat (volgens mij) helder en eenduidig is. Hoe doe je het dan hier, als je een topic een paar dagen links hebt laten liggen, maar je bent in de tussentijd wel op de site geweest? Dan klik je op de topic en slaat hij dus een heel stuk over, wat je wellicht wel had willen lezen. Dan zoek je je toch rot?

@jordy: Zie mijn spraakwaterval niet als kritiek. Ik hoopte alleen meer op een antwoord wat me een tip kon geven hoe ik het forum kan lezen, zoals ik dat graag wil. Het is deels natuurlijk mijn probleem. Ik kan niet half een forum volgen. Als ik een topic volg, wil ik het gewoon helemaal volgen en niet regelmatig een stuk overslaan. Het gevolg is voor mij dus dat ik het forum niet volg. Ik hou een paar topics in de gaten, waar ik wat te halen heb. Verder zoek ik alleen iets op, wanneer ik iets nodig heb.

Jordy (admin)
Ik zie het ook niet als kritiek hoor. Welk systeem je ook kiest, het kan nooit iedereen tevreden stellen. Er is veel dat ik zou willen aanpassen aan de site, als ik de tijd had, maar ik geloof dat ik hier nog wel achter sta.

Denk dat de meeste "die hards" wel uit de voeten kunnen met elk bezoek even al hun lopende discussies openen met het gele icoontje. En dat casual bezoekers gewoon af en toe even wat recente discussies aanklikken. In combinatie met quote alerts / mentions denk ik dat je dan niet zo heel veel mist. En als je wel af en toe wat mist, dan lijkt me dat ook geen ramp, zo belangrijk is het ook allemaal weer niet wat we hier doen

Jouw wens is denk ik vrij specifiek, en daar heb ik helaas geen oplossing voor.

Denk dat het forum zoals hij nu is prima werkt. Desnoods onthoud even welke pagina je was, of laat je computer op stand-by achter met de pagina nog open in de achtergrond, en ga dan gewoon door, zo doe ik dat ook.

Kondoro0614 schreef:
Desnoods onthoud even welke pagina je was, of laat je computer op stand-by achter met de pagina nog open in de achtergrond, en ga dan gewoon door, zo doe ik dat ook.

Dat had ik inderdaad kunnen doen bij de countdown van de top 1000.

@Jordy: Dank voor de antwoorden. Ik zal een lurker blijven. Quotes en mentions pik ik wel altijd op door de alerts, dus als iemand wat van me wil, reageer ik altijd wel.

In De Site > Algemeen > Ranking + films die je half gezien hebt, toch ranken:

Idee.

Soms kijk ik een film niet uit. Logisch kun je voor deze film geen cijfer geven.
Toch wil ik voor mezelf laten weten dat ik deze film wel eens gezien heb maar niet volledig.
Met andere woorden ergens zou nog een icoontje staan, waarop je kunt klikken als je de film niet volledig heb gezien en dus geencijfer ervoor kan geven,

Zodat je niet per ongeluk de film nog een keer gaat zien.

Waarom zet je bij de discussie niet gewoon wat je er - tot het punt van afzetten - van vond? Dan, als je twijfelt of je iets gezien hebt, zoek je op je eigen naam. Je kunt er zelfs een waarschuwing voor jezelf bij zetten: Niet nog een keer kijken, Noud!

Of je maakt er een apart lijstje van onder ‘filmlijsten’

Is het de bedoeling dat er overlap is tussen TVMeter en MovieMeter? Zo kwam ik onderstaande bijvoorbeeld op beide sites tegen:

When the Levees Broke: A Requiem in Four Acts (2006)
When the Levees Broke: A Requiem in Four Acts (2006) - TvMeter.nl

kappeuter (crew)
Ja. Miniseries tot 7 delen hebben al jaren een plek op MM en dat blijft zo. Daarom kan er inderdaad wat overlap zijn met TvMeter.

Oké, dank!

Is er een zoekfunctie waar je een overzicht kunt krijgen van van welke regisseurs je de meeste films hebt gezien?

kappeuter (crew)
Nee helaas niet.
Als je ook op IMDb stemt kun je via Criticker je stemmen importeren en vervolgens wel een overzicht bekijken met rangschikking op regisseur.
Deze pagina kun je alleen gebruiken als je je hebt aangemeld op Criticker.

Idee: in toenemende mate nemen mensen meerdere VOD abonnementen! Als je dan een film zoekt om te gaan kijken, zou het mooi zijn wanneer je zou kunnen zoeken in het gecombineerde aanbod van deze diensten. Dus eigenlijk de zoekfuncite zoals die nu bestaat met bovenaan een selectieveld voor welke diensten je mee wilt nemen in je zoekopdracht!

Jordy (admin)
Leuk idee inderdaad, zal het op de lijst zetten

Gast
geplaatst: vandaag om 20:06 uur

geplaatst: vandaag om 20:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.