menu

De Site / Algemeen / Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:
geplaatst:
dimi303 schreef:
Zo er een mogelijkheid bestaan om bij bv in je collectie lijst te kunnen aangeven of je de 4k, de blu-ray en/of de dvd versie van een bepaalde film in je bezit hebt?

Zou een leuke extra zijn.

Ja hoor dat is mogelijk. Doe ik al jaren...

kappeuter (crew)
geplaatst:
Sinds 1 februari 2017:
kappeuter schreef:
Al jaren is het aantal filmgenres op MM gelijk gebleven. Dat werkte op zich prima, maar toch werden bepaalde genres gemist.
De crew heeft besloten de volgende genres toe te voegen:

experimenteel
biografie
historisch
sport

En het genre mockumentary voerden we in op 23 augustus 2017.

Zomaar, voor wie het interesseert:

Tussenstand 23 juni 2019:

experimenteel: 341 films
biografie: 985 films
historisch: 372 films
sport: 318 films
mockumentary: 108 films

Toplijst experimenteel
Toplijst biografie
Toplijst historisch
Toplijst sport
Toplijst mockumentary

geplaatst:
zeg Kapp, ik kon het zo gauw niet vinden maar ik vroeg me af waarom musical nooit een genre is geworden op MM, maar samengevoegd is met muziek. Ik zou zeggen dat Evita toch een heel andere film is dan Ray, om maar iets te noemen?

kappeuter (crew)
geplaatst:
John Milton schreef:
zeg Kapp, ik kon het zo gauw niet vinden maar ik vroeg me af waarom musical nooit een genre is geworden op MM, maar samengevoegd is met muziek. Ik zou zeggen dat Evita toch een heel andere film is dan Ray, om maar iets te noemen?

Dat is gelijk bij de start van MM bepaald. Daar heeft Jordy wel eens wat over gezegd, maar ik weet de reden niet meer. Misschien wil Jordy dat toelichten.

geplaatst:
Ik geloof dat ik de genre-lijst van IMDb heb gepakt bij de start van MM. Of in ieder geval toen we de genres gelijk gingen trekken, eerst was het een vrij invoerveld.

Ik ben op elke Meter-site voorstander van een kleine hoeveelheid, algemene genres. Verdere invulling is wmb aan de crew van de betreffende site.

geplaatst:
Eens, teveel subgenres heeft weinig toegevoegde waarde.

Vind dit wel een twijfelgevalletje echter, al lig ik er niet van wakker; niet persé een musical fan. Máár ik vind het op zich wel een genre dat zich onderscheidt van de muziekfilm (biopics als Bohemian Rhapsody, of historische drama's als Amadeus) e.d.

Ga er verder geen campagne voor voeren

geplaatst:
In De Site > Algemeen > Een film verbergen:

Goedeavonds en welkom allemaal

Kan ik een film verbergen van mij zoekresultaten waar ik zeker geen interesse heb?
Dat kan ik ook doen door stemmen op 1 of 5 sterren maar dat is niet de juiste oplossing vind ik

geplaatst:
Een hoop van de Apple (trailer) links bij films zijn kapot (voorbeeld). Misschien maar eens een betere bron zoeken?

kappeuter (crew)
geplaatst:
Misschien kan Jordy met een actie de Apple trailerslinks voor 2011 weghalen, dan zouden de niet werkende links voor het grootste deel wel weg zijn.
Als pc-gebruiker moet je Quicktime installeren, de pagina die je linkt blijkt wel nog te bestaan en als ik op de trailer link klik wordt mij gevraagd die plugin te installeren.

De betere bron is YouTube, die gebruiken we ook al, maar ook daar verdwijnen trailers nogal eens en moet je het altijd actief bijhouden.

geplaatst:
Ik ben eigenlijk persoonlijk van mening dat alleen YouTube wel kan volstaan. Eventueel, als het teveel werk wordt om bij te houden, er een "corrigeerbaar" veld van te maken zoals op de andere Meter-sites waar trailers staan.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Haal dan die Apple links maar weg, uiteindelijk gaat Apple toch met name verder met hun AppleTv merk.
iTunes > AppleTv VOD-links zijn wel relevant maar een Apple trailer link niet per se en het nadeel is dat ze na zoveel jaar sowieso verlopen en niet meer terugkeren op een andere pagina.

geplaatst:
Bij de sectie toplijsten zou ik ook wel een lijst willen zien van de 100 of 250 etc. Films met de meeste stemmen op deze site.
Is dat mogelijk?

geplaatst:
Ik weet niet of het al eens geopperd is maar zou het een mogelijkheid zijn om doorzoeken van een lijst niet alleen miniseries maar ook documentaires uit te kunnen schakelen? Soms (zeker in de Netflix lijsten) moet ik de films als een speld tussen de hooiberg documentaires zoeken.

geplaatst:
Is het misschien leuk/handig om een icoontje te creëren op je profielpagina waarin je, desgewenst, doorverwezen wordt naar iemands account(s) op de andere metersites?

Ik zie dat best veel mensen de 'site' op hun profiel gebruiken om te verwijzen naar bv. hun MusicMeter-account.

geplaatst:
http://i63.tinypic.com/24mt16v.jpg

Zowel in Firefox, als Edge als IE wordt momenteel niet in titels gezocht via de zoekfunctie, alleen forum en gebruikers, zo te zien.

Ik dacht eerst dat het aan Le Semeur lag, maar wanneer Die Hard niet gevonden wordt, weet je dat er iets duisters aan de hand is

geplaatst:
John Milton schreef:
(afbeelding)

Zowel in Firefox, als Edge als IE wordt momenteel niet in titels gezocht via de zoekfunctie, alleen forum en gebruikers, zo te zien.

Ik dacht eerst dat het aan Le Semeur lag, maar wanneer Die Hard niet gevonden wordt, weet je dat er iets duisters aan de hand is

Hier van tzelfde, in chrome ook, dus algemeen probleem.

geplaatst:
Dit is bekend en gebeurt regelmatig 's nachts en is normaal gesproken in de ochtend weer goed. Er is dus niks aan het handje.

Zie ook:

Jordy schreef:
's nachts wordt er soms wat bijgewerkt hier en daar, waardoor het kan gebeuren dat sommige dingen even niet werken

de volgende keer gewoon op tijd naar bed

geplaatst:
Was inderdaad het sein om dan maar naar bed te gaan

geplaatst:
Shit. Wie dit leest moet naar bed.

geplaatst:
Kan iemand 40 films per dag kijken ?

geplaatst:
Darbie schreef:
Kan iemand 40 films per dag kijken ?
registreren mischien.

Kijken niet, tenzij het shorts zijn. Ik heb de afgelopen dagen bijna non stop gekeken omdat ik vakantie had en door de hitte niet de deur uit wilde, maar zelfs dan kom je daar lang niet aan. Na 7 speelfilms zijn de meeste mensen toch wel wat gaar, losstaand van dat het aantal uren in een etmaal beperkt is.

Maar sommige mensen werken het af en toe bij, of ontdekken opeens een hoop stemmen die ze vergeten zijn wanneer ze IMDb ernaast leggen. Ik had er daardoor laatst ook iets van 20 op een dag.

Maar dat is wel uitzonderlijk, normaliter zit ik daar ver, ver onder.

geplaatst:
John Milton : Dank je voor je uitgebreide antwoord.
Bij mij is 2 films per dag het maximum. Heb wel eens 3 geprobeerd maar dat is me niet gelukt.

geplaatst:
Dat lukt mij wel hoor

vandaag 2 in de bios, en thuis nog een film en een short. Maar het gebeurt ook wel eens dat ik daar een week voor nodig heb. Gaat in vlagen.

geplaatst:
Tot 5 gaat relatief gemakkelijk en daarna moet je wel aanpoten.

geplaatst:
Geen idee waar ik dit moet plaatsen, maar er zijn 2 films die hier volgens mij niet opstaan. Het gaat over Курьер (courier) uit 1986 en Гамлет (Hamlet) uit 1964.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Geel schreef:
Geen idee waar ik dit moet plaatsen, maar er zijn 2 films die hier volgens mij niet opstaan. Het gaat over Курьер (courier) uit 1986 en Гамлет (Hamlet) uit 1964.

Deze films staan al op MM:
Kuryer (1986)
Gamlet (1964)

geplaatst:
Er zijn twee regisseurs met de naam Jeff Chan. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat kan wijzigen. Hopelijk kunnen jullie helpen.

De Jeff Chan die Grace (2014) heeft geregisseerd moet eigenlijk gelinkt worden aan Jeff Chan - IMDb. De andere Jeff Chan van Plus One (2019) is al goed gelinkt.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Bedankt voor de tip!

Hierbij opgelost:

Grace (2014)

Jeff Chan (II)

geplaatst:
kappeuter schreef:
(quote)

Deze films staan al op MM:
Kuryer (1986)
Gamlet (1964)

Ah dank, het is soms erg lastig om te vinden hier.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Geel schreef:
Ah dank, het is soms erg lastig om te vinden hier.

Als je de (originele) titel op IMDb gevonden hebt (Westers schrift) dan is het niet meer zo moeilijk, wij houden dezelfde spelling aan.
Je kunt ook op regisseur zoeken op MM en vervolgens bij de filmografie kijken.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:51 uur

geplaatst: vandaag om 17:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.