menu

Mijn Updates +
De Site / Algemeen / Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:
geplaatst:
kappeuter schreef:
Alleen als het een aparte pagina heeft. Op welke titels doel je?

Geen specifieke. Maar soms zocht ik op een extreem kort filmpje tussendoor door gewoon alles onder de 50 minuten te pakken en daar 1 uit te pakken.

geplaatst:
Ben ik de enige hier die het een onverstandige keuze vind?

Voor Ce Magnifique Gâteau! werd de korte film Bloeistraat 11 van Nienke Deutz vertoond in de filmhuizen. Mag die er nu ook op? Voor Regained Memory van Stijn Bouma werd zijn korte film Lejla vertoond. Mag die er nu ook op? Beetje oneerlijk als je die niet zou toelaten.

En waarom moeten die 'reeksen' compleet gemaakt worden? Of voor wie? Lijkt me eerder een dwangmatige drogreden dan een echt doordachte regel.

Als je al iets verandert zou ik maximaal 40 minuten pakken als ondergrens. Wordt in het filmfestivalcircuit ook als middellange film betiteld en daar houden filmfestivals over de hele wereld zich aan.

Met dit beleid kan over een paar jaar mijn eigen short op MM ...

geplaatst:
Verhoeven schreef:
Als je al iets verandert zou ik maximaal 40 minuten pakken als ondergrens. Wordt in het filmfestivalcircuit ook als middellange film betiteld en daar houden filmfestivals over de hele wereld zich aan.

Als dat echt zo is, lijkt die grens me ergens wel een goede.

En verder zouden reeksen altijd mogen ongeacht de lengte, mits dan voldaan aan bepaalde objectieve criteria. Bijvoorbeeld 80% is wel lang genoeg, dan die overge 20% ook op de site.

geplaatst:
JM is blij!

geplaatst:
Cat Soup er (terug) op!

kappeuter: is het mogelijk om Dit topic dan weer bij de film te zetten?

kappeuter (crew)
geplaatst:
Verhoeven

Ik vind dat je nu een beetje een karikatuur van de situatie maakt.
Het gaat om een relatief kleine wijziging, die geen grote impact heeft.
Het is geen kwestie van alles of niets.
De films die je opnoemt kunnen besproken worden in een eigen topic in overige films.

Je hoeft er niet bang voor te zijn dat je short ooit op MM toegevoegd zal worden. Tenzij die een prijs wint op Cannes.
Mochten korte films ooit op MM geplaatst zullen worden, dan mag je zeer strenge toevoegingseisen verwachten. En amateurfilms zullen dus ook dan niet op MM geplaatst worden.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Onderhond schreef:
Cat Soup er (terug) op!

kappeuter: is het mogelijk om Dit topic dan weer bij de film te zetten?

Jazeker!
Voeg jij 'm toe?

kappeuter (crew)
geplaatst:
mjk87 schreef:
Geen specifieke. Maar soms zocht ik op een extreem kort filmpje tussendoor door gewoon alles onder de 50 minuten te pakken en daar 1 uit te pakken.

Deze zijn inmiddels toegevoegd, met Netflix-koppeling:
The White Helmets (2016)
Heroin(e) (2017)
Long Shot (2017)
Ladies First (2017)
End Game (2018)

Mocht iemand nog meer titels weten die op Netflix staan die nu voor toevoeging in aanmerking komen, laat het gerust weten. Ik heb nog geen manier gevonden om op speelduur te zoeken maar ik vermoed dat het hooguit om een handvol titels gaat.

geplaatst:
Is het niet mogelijk om überhaupt bij te houden wat er nu met deze maatregel bijkomt? Daarmee bedoel ik dan dat users het zelf ergens kunnen aangeven als er nieuwe films in deze tijdklasse zijn toegevoegd, zoals er hierboven ook al een aANTal titels staan.

geplaatst:
tbouwh schreef:
Is het niet mogelijk om überhaupt bij te houden wat er nu met deze maatregel bijkomt? Daarmee bedoel ik dan dat users het zelf ergens kunnen aangeven als er nieuwe films in deze tijdklasse zijn toegevoegd, zoals er hierboven ook al een aANTal titels staan.
Dit wordt volgens mij maar door een handvol mensen gebruikt, maar ik zie hier vaak toevoegingen in verschijnen: Welke film(s) heb je ingezonden voor toevoeging

geplaatst:
La Jetée is net twee minuten te kort

geplaatst:
In de jaren '20 en '30 zijn er natuurlijk veel van die lengte. Wat L&H betreft: The Music Box is één minuut te kort, maar The Laurel-Hardy Murder Case is exact dertig minuten. Wel een mooi initiatief, die uitbreiding.

geplaatst:
Met het plaatsen van filmtitels via de url naar de betreffende filmpagina's op MM te gebruiken wil het wel eens fout gaan wanneer de url's op elkaar lijken (soms1, 2 of 3 cijfers meer). Dit leidt tot nogal vreemde situaties wanneer de url's in hetzelfde bericht worden geplaatst.

Bijvoorbeeld

Tremors (1990)0" target="_blank">Two Thousand Maniacs! (1964)
Tremors (1990)

End of Days (1999)
End of Days (1999)02
Hier wil ik eigenlijk "Il Racconto dei Racconti - Tale of Tales (2015)" krijgen

Book of Shadows: Blair Witch 2 (2000)19" target="_blank">Brainscan (1994)
Book of Shadows: Blair Witch 2 (2000)

geplaatst:
tbouwh schreef:

...als bij de zoekmachine - "zoeken in overige gegevens" het zou werken om op een speelduur interval te zoeken, dan zouden we er ook al zijn...

niet dat ik al die korte film nu overigens zou willen opzoeken, toch weer een vervaging van de toevoegingen; met als aanleiding het compleet maken van... series? terwijl ik vaak genoeg 0 op het rekest heb gekregen als ik wat experimentele kunst wilde toevoegen... jammer dat filmliefhebbers het de laatste tijd zo moeten verliezen van netflix/tv cultuur.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Het wordt uit z'n verband gerukt. Met name (tv)-films, One Night Stands en Lolamoviola's. En een bioscoopfilm die eind vorig jaar niet op MM geplaatst kon worden.
Dit is voor de filmliefhebbers.
Dat van de zoekmachine is inderdaad jammer.

geplaatst:
Ik vind het ook een leuk initiatief! Cremaster (40 mins) en Cremaster 4 (42 mins) lijken me bijv. prima kandidaten om toegevoegd te worden.

Jordy (admin)
geplaatst:
alexspyforever schreef:
Met het plaatsen van filmtitels via de url naar de betreffende filmpagina's op MM te gebruiken wil het wel eens fout gaan wanneer de url's op elkaar lijken (soms1, 2 of 3 cijfers meer). Dit leidt tot nogal vreemde situaties wanneer de url's in hetzelfde bericht worden geplaatst.

Dit is als het goed is nu opgelost. Mocht je het in de toekomst nog eens tegen komen, dan hoor ik het graag.

geplaatst:
Jordy schreef:
(quote)

Dit is als het goed is nu opgelost. Mocht je het in de toekomst nog eens tegen komen, dan hoor ik het graag.

Bedankt met de lijstjes die we komende dagen/weken gaan bespreken gaan we zeker de test doen!

edit: meerdere testen gedaan in berichten op het forum alsook in pm's en het werkt prima

Leuk idee, dat toevoegen van films vanaf 30 minuten,
maar wel lastig om deze films, soms jaren na dato, ‘eerlijk’ te waarderen...

Opvallende wijziging om nu toch films toe te staan van 30-45 minuten. Weet nog niet of ik het goed idee vind. Wel voor de compleetheid als naslagwerk, maar dat soort films zijn al wel snel onvergelijkbaar met langere films.

Naar aanleiding van de nieuwe regels zag ik dat Truffaut's kortfilm in de Antoine Doinel cyclus is toegevoegd:
Antoine et Colette (1962)

Die is echter toch origineel uitgebracht in L'Amour à Vingt Ans (1962) Het lijkt me niet de bedoeling dat de aparte delen uit anthologyfilms op de site worden gezet? Zou het op zich misschien nog niet zo slecht vinden, want dan kun je een algemene score kwijt en ook een aparte score per deel - daar zou vooral Tarantino en Rodriguez van kunnen profiteren bij Four Rooms (1995) - maar weet niet of dat dat nu effectief de bedoeling is

kappeuter (crew)
Ik denk niet dat we omnibus films moeten gaan ontleden inderdaad, en dan haal je een film uit de context.
Daarbij krijg je dan ook nog eens dat bepaalde delen uit een omnibusfilm wel toevoegbaar zouden kunnen zijn, en andere weer niet, vanwege te korte speelduur. Dat wordt nogal een ratjetoe.
Als de film specifiek gemaakt is voor deze omnibus film dan lijkt het me beter deze toevoeging weer te verwijderen.

Ik kan me trouwens nog een hele discussie over de speelduur van Sherlock Jr. herinneren. Uiteindelijk was het volgens mij Verhoeven die een wijziging op imdb voor elkaar kreeg.

Sorry, ik weet van niets.

Het was niet Verhoeven, maar Legan die er in slaagde om de speelduur gewijzigd te krijgen op IMDB: Het grote opmerkingen / feedback topic

Fortune Cookie (1991)

Ik zie dat deze is toegevoegd, maar het voldoet toch totaal niet aan de toevoegingseisen?

Dan krijgen we wel wat Verhoeven zei over home-videos, in de zin dat privé afstudeervideo's en schoolopdrachten worden toegevoegd als film?

kappeuter (crew)
Afstudeerfilms staan al heel lang op MM. Het klopt dat er geen expliciete regel voor is, maar ze worden vertoond op tv, op festivals en er zijn zelfs studenten Oscars.
Alaska (1989) is er bijvoorbeeld ook een. Daar is verder niets aan veranderd nu.
Het gaat om bekende filmmakers, dan is het aannemelijk dat die films wel op tenminste 2 filmfestivals hebben gedraaid. Alaska is overigens op dvd uitgebracht.

kappeuter schreef:
Afstudeerfilms staan al heel lang op MM. Het klopt dat er geen expliciete regel voor is, maar ze worden vertoond op tv, op festivals en er zijn zelfs studenten Oscars.
OK, ik was wat verbaasd door zo'n "schoolfilm" op MM tegen te komen. Het zal wel op meerdere plaatsen hebben gedraaid want ook op andere filmsites heeft het een klein aantal stemmen. Maakt mij uiteraard verder niet uit, al is volgens wikipedia Supermarket Sweep zijn afstudeerfilm.
Aronofsky's senior thesis film, Supermarket Sweep, was a finalist in the 1991 Student Academy Awards.

Met de verlegging van de grens naar 30 minuten, kun je je afvragen waarom dan ook niet naar
20 minuten of nog lager. Ik heb bijv. diverse Laurel en Hardy films gezien van ongeveer 20
minuten speelduur, maar voor mij wel met een beklijvende allure. Er zitten voor mij films bij
die ik minstens zo hoog waardeer als enkele volwaardige films van dit duo. Interessant is
daarbij ook de film Le Voyage de la Lune van Melies, een baanbrekende, zeer korte film die
nu nog op deze site ontbreekt. Toch een gemis, vind ik. Mijn idee is nu, waarom niet al de
beperking loslaten. Ik hoop dat het er ooit nog van komt.

kappeuter (crew)
Ja misschien gebeurt dat nog eens, maar op dit moment zijn daar nog geen plannen voor.
Uitbreidingen op MM gaan gefaseerd en met kleine stappen. We hebben een beperkt aantal vrijwilligers en we verwerken nu de toevoegingenstroom die op gang is gekomen nav de recente uitbreiding.
Het bijhouden en up-to-date houden van de site heeft de hoogste prioriteit, en dan kunnen we daarnaast af en toe kijken of er een uitbreiding mogelijk is, maar we zijn daarin wel vrij behoudend.
De titels die je noemt zouden inderdaad een welkome aanvulling zijn voor de site.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:11 uur

geplaatst: vandaag om 13:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.