menu

Overig / Televisie / FlashForward

zoeken in:
Flash forward is een nieuwe serie die net is begonnen bij ABC.

The show is about a mysterious global event that causes everyone to black out simultaneously for two minutes and seventeen seconds, and each person sees a glimpse of their lives six months from now. When they wake up, everyone is left wondering if what they saw will actually happen.

Iemand al afleveringen gezien? Ik ga het zeker kijken maar bewaar het nog even..

Ik heb de eerste aflevering gezien, het verhaal heeft potentie. Een beetje een Lost sfeer (en ook een verwijzing naar Oceanic Air in de eerste aflevering). Ik ga sowieso nog een paar afleveringen bekijken, maar nogmaals, de eerste aflevering beloofd veel goeds.

He mensen, ff wakker worden! Ik heb tot nu toe e 05 gezien en vind het niets minder dan geniaal. Een bijzonder goed gemaakte serie met dito acteurs, een zware aanrader voor fans van mysterie en dus in het bijzonder Lost fans die op dit moment verloren uitkijken naar eind Januari 2010....!

Gisteren de pilot gezien op aanraden van enkele vrienden. Beviel me goed, ga zeker verder kijken. Deed me idd qua sfeer sterk aan Lost denken.

In Overigen > Televisie > FlashForward:

Het is een serie van het Amerikaanse network ABC, Deze serie moet ( moest) eigenlijk de opvolger worden van de successerie Lost.

Een mysterieuze gebeurtenis zorgt ervoor dat iedereen op de planeet aarde tegelijkertijd het bewustzijn verliest gedurende precies 137 seconden. Gedurende deze black-out heeft iedereen een visioen over wat er met hen zal gebeuren over ongeveer 6 maanden, een globale Flashforward.

Een team van FBI agenten uit Los Angeles, geleid door Stanford Wedeck (Vance) en aangevoerd door Mark Benford (Fiennes), beginnen te onderzoeken wat er is gebeurd en of dit in de toekomst weer zal kunnen voorkomen. Benford heeft tijdens zijn visioen een deel van de uitkomst van het onderzoek gezien, en kan daarom het team in de goede richting sturen. Hij en zijn team gebruiken de aanwijzingen uit zijn visioen voor hun huidige onderzoek.

Het team onderzoekt een aantal gebeurtenissen gerelateerd aan de flashforward, waaronder “verdachte 0”; de enige persoon die niet het bewustzijn verloor. Tevens komen ze oog in oog te staan met de sinistere "D. Gibbons". Ondertussen gaan de dingen die de mensen hebben gezien in hun visioen steeds meer hun dagelijkse leven bepalen.

Onder andere Dominic Monaghan (Charlie in Lost) en Sonta Walger ( Penny Widmore in Lost) spelen een Hoofdrol.

Ik moet zeggen dat het idee behoorlijk goed is. De hele wereld krijgt een blackout en zien voor 2 minuten en 17 seconde de toekomst. WAUW! Alleen is tot nu toe het verhaal naar mijn mening niet echt los gekomen nog. Hopelijk komt het nog, maar een aantal scenes zijn zo verschrikkelijk slecht dat ik zeer ernstig mijn twijfels heb of het nog goed komt!

Hier een trailer YouTube - Flash Forward - ABC Promo 2 (Can You Change Fate?)

Zijn die 137 seconden nog symbolisch gekozen of dachten de makers we maken er 137 seconden van? Klinkt wel leuk verder ja.

Ik heb nog geen idee waarom ze voor 137 seconde hebben gekozen. Zal wel een reden achter zitten

Best een geinige serie eigenlijk, misschien niet eens zo vervelend dat het vrij slecht loopt in de US lekker 1 seizoen met goed einde zou me prima lijken voor deze serie. Heeft die nog best kans op een latere cult status.

Misschien weer iets te ingewikkeld voor de doorsnee Amerikaan?
Te weinig actie? Amerikanen zijn voor mij uberhaupt geen maatstaf of iets goed is of niet.

Topic bestond al, alleen nu eindelijk wel goed getypt. Best een leuke serie, erg interessant ook, fijne cast. Ik heb nog maar 2 episodes gezien door een overvol schema, maar een serie met veel potentie.

Ik denk dat de meeste Amerikanen er TE veel van verwacht hadden. Ik moet erbij zeggen dat het verhaal nu wel lekker op gang begint te komen. En over de actie naja.. 1 hele ongeloofwaardige scene in een parkeergarage. Beetje schieten over en weer met een good old Western muziekje op de achtergrond haha. Dat was wel lachwekkend. Voor de rest is het een prima serie.

Mwa het is nogal duidelijk een soort serie dat verder gaat op de voet van Lost (werd ook gebracht als de serie die je na Lost kan volgen) denk dat Amerikanen dat een beetje voelen en Lost wel genoeg vinden. Sowieso zijn er meer dan genoeg uitstekende series in Amerika die niet even simpel te behappen zijn. Vind de tv-series juist van een uiterst intelligent niveau in de US. En meestal kijken daar ook genoeg mensen naar.

@ Naomi Watts

Ik zocht inderdaad al naar een topic over deze serie maar kon hem niet vinden. Waarschijnlijk omdat de naam niet goed getypt was. Vandaar

AHWA
Vreemd dat je dat niet kon vinden. Niet aan gedacht om het met een spatie ertussen te schrijven? Lijkt me toch de eerste optie.

Nee ik schrijf de serie gewoon zoals de serie heet. Je gaat toch ook niet naar een film zoeken en hem dan anders spellen omdat je hem dan misschien kan vinden? en of er al uberhaupt een topic over bestond, want dat kon ik ook niet weten.

AHWA schreef:
Vreemd dat je dat niet kon vinden. Niet aan gedacht om het met een spatie ertussen te schrijven? Lijkt me toch de eerste optie.
De serie is zonder spatie, de fout ligt toch echt bij de topicstarter en niet bij wurffie. Als je met dit soort stomme fouten rekening moet gaan houden.

Toen ik het Hannah Montana topic ging aanmaken heb ik ook niet gezocht op Hanna Montana.

AHWA
Vraag een mod om het even samen te voegen. Probleempje opgelost.

Een van de betere series!! (Als je van dit genre houdt natuurlijk). Mysterieus, spannend, leuke acteurs , roept vragen op, dus voor mij een prima serie! Zit nu aan afl. 15 en kan niet wachten op meer!!!

Er klopt helaas niets van het verhaal en de personages zijn allemaal extreem dom. Het verhaal zegt dat ze er alles aan doen de toekomst die ze hebben gezien te veranderen, maar het tegenovergestelde is wat ze doen. Dat was natuurlijk te verwachten met het hele concept van het verhaal.

Er klopt gewoon geen zak van en daar kom je echt heel goed achter rond episode 14.

Als dat je niet uitmaakt en je houdt gewoon van entertainment is het een mooie serie met goede acteurs en van een overal good quality. Kijk je series voornamelijk voor het verhaal? Dan wil je deze misschien overslaan. Like I said.. het klopt gewoon niet.

Nee precies, al met al viel deze serie toch zwaar tegen.

Don Dijk
Mij ook.

vanavond weer 2 nieuwe afleveringen. Ik ben benieuwd.

tv1
wurffie schreef:
Ik heb nog geen idee waarom ze voor 137 seconde hebben gekozen. Zal wel een reden achter zitten

dat is omdat de flashforwards 2minuten en 17seconden duurde (137 seconden)

ik vind het top... jammer dat ABC het weer moest cancellen voordat er een eind aan zat

inderdaad, de serie moet echt gewoon doorgaan want hij is niet alleen spannend maar daarbij ook erg leuk. Ik vermaak me niet vaak zo bij een serie.

helemaal mee eens. Heb het eind al gezien en als er geen eind aan zit kan ik toch wel janken:p

Jammer dat dit is gestopt, moet nog 4 afleveringen zien maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer in. Is het 'einde' echt ruk of is het nog wel de moeite waard om dit uit te kijken?

Doet me een beetje denken aan Minority Report, klopt dat?

Sommige hier zitten te klagen omdat het niet klopt bij afl. 14, kom op jonge het is een serie met een genre mistery... Punten zoeken die er niet zijn, zeer goede serie, misschien beter dat er een seizoen was maar ik vind het erg jammer dat er geen tweede was..

Gast
geplaatst: vandaag om 16:32 uur

geplaatst: vandaag om 16:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.