Torrente, el Brazo Tonto de la Ley (1998)

Alternatieve titel: Torrente

Spanje
Actie / Komedie

geregisseerd door Santiago Segura
met Santiago Segura, Javier Camara en Neus Asensi

De onooglijke politie-inspecteur Torrente, ook bekend als 'de domme arm van de wet' is berucht in zijn woonplaats Madrid. Vanaf het ochtendgloren in zware staat van dronkenschap, scheurt hij door de stad en richt meer kwaad aan dan de boeven die hij zou moeten vangen. Zo dwingt de egoïstische Torrente zijn gehandicapte vader uit te gaan bedelen om geld, houdt hij zich bij gevaarlijke situaties altijd op de vlakte en arresteert hij alleen kleine, allochtone kruimeldieven. Torrente bevriendt zijn zielige buurjongen, de zwaar bebrilde Rafi, alleen maar om zich te kunnen vergapen aan diens knappe maar ordinaire nichtje. Op een dag komt hij op de hoogte van een groot drugstransport en probeert met de sukkelige Rafi en zijn niet minder domme vrienden de slag van hun leven te slaan.