Mob City (2013)

Misdaad / Drama
360 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Frank Darabont en Guy Ferland
met Jon Bernthal, Milo Ventimiglia en Neal McDonough

In het Los Angeles van de jaren 1940 gaat de Los Angeles Police Department (LAPD) van Chief William H. Parker de strijd aan met de onderwereld, waar gangsters Mickey Cohen en Benjamin "Bugsy" Siegel de touwtjes in handen hebben. Joe Teague is een politieagent die gevangen zit tussen twee vuren wanneer hij door de komiek Hecky Nash gevraagd wordt om een gangster te chanteren.

avatar van Uier
Is deze ergens te zien?

avatar van Pim1993
Nja, dit is gewoon een serie. Kan beter hier vanaf gehaald worden lijkt me.

avatar van 606
Pim1993 schreef:
Nja, dit is gewoon een serie. Kan beter hier vanaf gehaald worden lijkt me.
Als je geen verstand hebt van mini-serie's en gewone serie's en je de toevoeg regels niet kent, kan je beter niet zulke lompe uitspraken doen.

Dit is een los staande serie, zonder vervolg en 6 delen. Dus gewoon toevoegbaar.
Mob City (TV Series 2013? ) - IMDb

Best aardige miniserie veelal met op dit moment vrij bekende tv persoonlijkheden . Het jaren '40 gevoel ik ook aanwezig.

Ben een groot maffia-fan maar dit is toch wel matig. Acteerwerk is matig en de setting komt ook niet echt tot leven. Boardwalk Empire had ook geregeld wat saaie/vlakke afleveringen, maar het geweldige decor en sfeer maakte veel goed. Hier zijn er vaak net wat te weinig mensen in bijvoorbeeld een kroeg of feest en voelt het erg gemaakt. Het verhaal is ook niet erg boeiend. Het is dat ik graag persoonlijkheden als Bugsy Siegel enz verfilmd zie, anders had ik het niks gevonden.

Had graag een verbeterd vervolg gezien want gezien de persoonlijkheden kan er zeker iets moois van gemaakt worden, maar ik kan begrijpen waarom deze er niet komt.