I Origins (2014)

Drama / Sciencefiction

geregisseerd door Mike Cahill (I)
met Michael Pitt, Brit Marling en Astrid Bergès-Frisbey

Moleculair bioloog Ian Gray is geobsedeerd door het menselijk oog. Zijn fascinatie leidt tot een grote persoonlijke tragedie, maar zet hem ook op het spoor van een revolutionair wetenschappelijk inzicht. Ian, die zijn scepsis over het metafysische nooit onder stoelen of banken heeft gestoken, zal er gaandeweg achter komen dat wetenschap en wonder elkaar niet principieel hoeven uit te sluiten. Zijn queeste naar de waarheid voert hem uiteindelijk naar India, waar hem een hartverscheurende climax wacht.