Heli (2013)

Mexico / Nederland / Duitsland / Frankrijk

geregisseerd door Amat Escalante
met Armando Espitia, Linda González en Juan Eduardo Palacios

De jonge Heli (Armando Espitia) is een simpele arbeider in een automontagefabriek. Hij woont samen met zijn vrouw, zijn 12-jarige zusje Estela (Andrea Vergara) en zijn vader onder één dak. Wanneer Estela hopeloos verliefd wordt op de jonge politieagent Beto gaat het allemaal mis. Ongewild krijgt Heli te maken met de genadeloze Mexicaanse drugsmaffia. Vastbesloten om het goede te doen probeert Heli zichzelf en zijn familie uit de klauwen van de extreem gewelddadige drugswereld te redden.