Histoire d'O (1975)

Frankrijk / West-Duitsland / Canada
Drama / Erotiek

geregisseerd door Just Jaeckin
met Corinne Clery, Udo Kier en Anthony Steel

De mooie O wordt door haar vriend Rene meegenomen naar een bizar buitenverblijf, waar zij ingewijd wordt in de wereld van bondage en sexuele perversie. Daarna doet hij afstand van O om daarmee een persoonlijke schuld in te lossen bij zijn stiefbroer, Sir Stephen...

19 BERICHTEN

geplaatst: 4 november 2002, 23:26 uur [permalink]
Als deze mag, wordt het tijd dat ik alle Emanuelles toe ga voegen. En niet te vergeten de Russ Meyers. 🙂

avatar van narva77

geplaatst: 5 november 2002, 00:40 uur [permalink]
He bah...

geplaatst: 5 november 2002, 02:09 uur [permalink]

Zou niet weten waaom die hier niet zouden mogen.

avatar van Jordy

Jordy (admin)
geplaatst: 5 november 2002, 08:40 uur [permalink]
ja hoor al die soft erotische rtl+ shit mag hier best op

geplaatst: 5 november 2002, 13:57 uur [permalink]
ja hoor al die soft erotische rtl+ shit mag hier best op

Je doet de genoemde cultkoning Meyer (vaste bijnaam: de Fellini van de sex-industrie) tekort.

gimli f
geplaatst: 5 november 2002, 14:01 uur [permalink]
Jongens, ik ben gelijk geinteresserd 😉.

geplaatst: 5 november 2002, 14:53 uur [permalink]

geplaatst: 5 november 2002, 16:07 uur [permalink]
Het boek van ene Pauline Réage was wel goed (in het genre chique porno), maar de film was veel minder.

geplaatst: 5 november 2002, 23:43 uur [permalink]

Met Krista Allen(busty woman in the elevator in Liar,Liar) 😋

geplaatst: 5 november 2002, 23:46 uur [permalink]
[/quote] En de befaamde Duitse Walter Boos en niet te vergeten alle Schulmädchen Reports 1 tm 13 + Hausfrauen Reports. [/quote]
...en de kwaliteitserotiek van Radley Metzger!

geplaatst: 6 november 2002, 19:42 uur [permalink]
Jongens, ik ben gelijk geinteresserd 😉.

Da' geen Meyer, hoor!

avatar van speedy23
geplaatst: 14 september 2003, 21:27 uur [permalink]
Ik heb deze film gezien in Oostende in 1977, maar had een stuk in mijn kraag en kan hem bijna niet meer herinneren. Weet iemand waar ik deze prent kan vinden in België???

geplaatst: 14 september 2003, 23:43 uur [permalink]
Nou ik vond Histoire d'O toch wel net iets meer klasse hebben asl meyer en zeker als die tiroler duitse schoolmeisjes.
in die zin hoort hte hier enigszins wel thuis.
Ook Zlaman King was voor zijn tijd wel baanbrekend, ik weet eigenlijk niet of daar iets van op staat...

geplaatst: 16 september 2003, 21:40 uur [permalink]
Volgens mij heb ik hiervan het boek gelezen, serieus.

geplaatst: 16 september 2003, 22:35 uur [permalink]
Ik ook, en dat is stukken intrigerender.

geplaatst: 17 september 2003, 22:26 uur [permalink]
Ik vond er geen zak aan. Saai.

geplaatst: 18 september 2003, 00:25 uur [permalink]
Deze film is 0,5 maar ben in de war met een ander boek denk ik.

geplaatst: 24 december 2013, 13:40 uur [permalink]
Na 2003 heeft dus niemand deze film meer gezien. Kan ik inkomen. Niet om aan te zien. Was destijds wel opzienbarend gezien het vele bloot. Nu kijk je daar niet meer van op. Film is zo braaf dat ik het niet eens softporno zou willen noemen.
Het is een rare mannenfantasie over de onvoorwaardelijke onderwerping van de vrouw aan de man. Over seksuele horigheid. De vrouw als bezit, Die je zelfs mag brandmerken als een koe en die je mag overdoen aan een ander. Allemaal ten gerieve van de liefde en de lust. Als ik het goed begrepen heb. Dus veel zweepslagen, martelingen en libertijnse prietpraat. Boeken en films over De Sade waren ook nogal populair in die tijd.
Maar Corinne Clery is mooi, de kapsels lekker ouderwets en de sets oogstrelend. Wat niet helemaal duidelijk is, is in welke tijd het zich schijnt af te spelen. Het begint in de jaren twintig, maar zit al snel in de jaren zeventig. Maar ach, in sprookjes kan veel....

avatar van Insignificance

geplaatst: 24 december 2013, 13:49 uur [permalink]
Fransman schreef:
Na 2003 heeft dus niemand deze film meer gezien.

Dat klopt niet helemaal. 😉