Crosstown (2013)

Alternatieve titel: Greencard Warriors

geregisseerd door Miriam Kruishoop
met Manny Perez, Angel Amaral en Vivica A. Fox

Het pad van een 14-jarig jongetje en een 15-jarig meisje kruist elkaar in de voorsteden van Los Angeles. Terwijl hun families strijden voor een beter leven is hun ontluikende liefde gedoemd te falen. Een verhaal over liefde en verlossing in een stad waar de grootste uitdaging overleven is.

Wow! Maar dan toch eindelijk een nieuwe film van Miriam Kruishoop!! Op de poster staat een vignetje van 'official selection' op een film festival, maar ik kan niet lezen welke.

avatar van Decec
mooi poster

Titel blijkbaar gewijzigd. GREENCARD WARRIORS | Latino International Film Festival | # - latinofilm.org Nieuwe titel en vooral nieuwe poster vind ik trouwens een stuk minder... Op wikipedia lees ik:
Greencard Warriors, alternatieve titel Crosstown, is een speelfilm van regisseur Miriam Kruishoop die ook het script schreef. Greencard Warriors ging op 8 oktober 2013 in première op het Latino International Film Festival van Los Angeles. Tijdens dit festival werd Kruishoop onderscheiden met de prijs voor beste regie.

IMDB houdt het nog op Crosstown en het jaartal 2014. Vreemd.

Malick
Gaat alsnog door distributeur Amstel Film uitgebracht worden.

De dialogen en verhaallijn rammelen nogal en ook het acteerwerk is niet over de hele linie sterk, maar Kruishoop heeft haar gevoel voor kleur en oog voor schitterende buitenopnamen nog niet verloren. En de muziek is het grootste deel van de film ook goed.

Door de wisselvalligheid geen vlekkeloze come back wat mij betreft. Ik denk dat Kruishoop wat te dicht bij het onderwerp stond, zoals bij Vive Elle, waar deze film wel gelijkenissen mee heeft. Ze schreef namelijk weer zelf aan de film.

Bij de opening vertelde co producent Goossens dat Kruishoop in januari in EYE aanwezig zal zijn met de cast en er wordt uitgepakt bij de première. De première op het NFF was zeer bescheiden. Haar ouders waren er

De verwarring over de titel is nog niet opgelost. Hoewel aangekondigd door zowel producent als aantiteling als Greencard Warriors, staat op de aftiteling weer Crosstown. IMDB houdt het inmiddels ook weer op Crosstown, in de film komt die term terug op een stadsbus. Ik krijg de indruk ,mede door de zwalkende verhaallijn dat er nogal wat is geknipt en geplakt. Ook na de aanvankelijke première. Vragen voor januari dus!