De Ontmaskering van de Vastgoedfraude (2013)

Alternatieve titel: Real Estate Embezzlement

Nederland
240 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Hanro Smitsman
met Jeroen Willems, Ian Bok en Ali Ben Horsting

Op de werkvloer van het gerenommeerde vastgoed-ontwikkelingsbedrijf is men aanvankelijk gecharmeerd van de daadkracht van de nieuwe directeur Ger en het charisma van personal coach Theo. Met hun charme en bijzondere overtuigingskracht weten zij veel mensen voor zich in te nemen. En velen delen mee in hun succes: accountants, notarissen en bankiers. Onder leiding van officier van justitie Herman Muller weet het Openbaar Ministerie op slimme wijze verdeeldheid te zaaien in hun omgeving en dat leidt al snel tot ontgoocheling en verraad. Vanuit de cel moeten Ger en Theo terugzien op de weg die zij volgden, hun succes en hun val. Directe familie en collega’s zijn verbijsterd en in shock. Hadden zij vermoedens? Hadden zij iets kunnen doen? Is er wel sprake van schuld? Gaat het om moraal? En doen we er eigenlijk niet allemaal aan mee?

avatar van Donkerwoud
Oerdegelijk Hollands drama. Heb het wel een beetje gehad met die theatrale en voorspelbare series die ´de menselijke kant´ van echte personen tonen. Ze hadden het gemakkelijk kunnen comprimeren tot een film van twee uur en dan zouden bepaalde aspecten misschien nog beter tot z´n recht zijn gekomen ook. Ian Bok en Jeroen Willems doen het leuk, maar het gortdroge en voorspelbare script levert uiteindelijk veel te weinig vuurwerk om echt los te kunnen gaan.

avatar van Decec
Een goede drama tv series...
Prima verhaal volgen...
Prima acteerwerk...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit (camera was een punt/witte vlek
beschadigd)...

Onderhoudende miniserie over een interessant onderwerp. Vooral genoten van Jeroen Willems in de rol van Theo Frijn. 3*