Spur der Steine (1966)

Oost-Duitsland
Drama / Komedie

geregisseerd door Frank Beyer
met Manfred Krug, Krystyna Stypulkowska en Jutta Hoffmann

Hannes Balla en zijn mannen werken hard in de bouw, maar maken ook graag plezier. Wanneer Balla in een driehoeksverhouding belandt met Kati Klee, de aantrekkelijke jonge ingenieur die ook de geliefde is van partijsecretaris Wener Horrath, botst hij op de preutse socialistische moraal van de DDR.

Aardig drama uit de DDR met een jonge Manfred Krug die in het oosten een ster was na de samensmelting was hij een van de betere inspecteurs uit de cult serie Tatort, onder de naam Hauptkommissar Paul Stoever .

avatar van Biosguru
Bouwplaats soap, geeft voorzover ik dat kan achterhalen toch wel een aardig inzicht in hoe de DDR toen werkte. De film is alleen wel net iets te lang.