Escape to Witch Mountain (1975)

Fantasy / Familie

geregisseerd door John Hough
met Eddie Albert, Donald Pleasence en Ray Milland

De twaalfjarige Tony Malone en zijn tienjarig zusje Tia zijn twee weesjes op weg naar het kindertehuis van Pine Wood. Beide kinderen bezitten bovenaardse krachten, maar herinneren zich niets uit hun verleden. In de stad behoeden ze een zekere Deranian voor een auto-ongeluk. Deranian is verstomd door hun voorspellingkracht en ontvoert de beide kinderen. Ze worden naar het landgoed van de miljonair Aristotle Bolt gebracht. Bolt wil dat de kinderen hem met hun magie onzichtbaar maken. Maar de kinderen bundelen hun bovenaardse krachten liever voor een spectaculaire ontsnapping. Ze hebben immers een interessante kaart gevonden die hen naar de bergen van Stony Creek moet brengen. Misschien ligt daar wel de oplossing voor het mysterie van hun verleden.