Venus of the South Seas (1924)

Romantiek

geregisseerd door James R. Sullivan
met Annette Kellerman, Roland Purdie en Robert Ramsey

De dochter van een man met een welvarende parelhandel in de Stille Zuidzee wordt verliefd op een rijke reiziger. Als haar vader overlijdt, neemt zij de zaak over. Een inhalige zeekapitein wil haar zaak echter van haar afpakken.

avatar van movie acteurs
Enige overgebleven film met Australisch zwemster Annette Kellerman. Van Neptune's Daughter uit 1914 zijn dan nog 20 minuten overgebleven en die staan op de extras van de dvd. Dit is een van de laatste films die in "Prizma Color" is geschoten. Er zitten wel wat mooie shots in met als voorbeeld: Kellerman's waterballet. Het verhaal heeft niet veel om het lijf maar wordt vlot uitgewerkt in de niet al te lange speelduur. De 55 minuten is ook wel de redding van de film. Op Kellerman na zijn er weinig bekende gezichten in deze film. Dit is ook gelijk de laatste film met Kellerman als actrice. Jammer dat dit haar enige overgebleven film is. 3,0.