The Lady and the Mob (1939)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Benjamin Stoloff
met Fay Bainter, Ida Lupino en Lee Bowman

Hattie Leonard is een welgestelde matriarchale en Victoriaans ingestelde vrouw op leeftijd. Ze runt zowel de lokale bank als de stad. Nadat afpersers naar de stad zijn gekomen en beschermingsgeld van de kooplui vragen, ontdekt Hattie dat haar schoonmaakkosten sterk zijn toegenomen. Haar schoonmaker Vincenzo Zambrogio blijkt namelijk geld te moeten betalen aan een criminele beschermingsorganisatie. De verontwaardigde Hattie verzoekt de burgemeester te handelen en de stad van de afpersers te ontdoen, maar hij weigert. Hattie neemt vervolgens het heft in eigen handen en trekt de voormalige misdadiger Frankie O'Fallon met zijn handlangers aan om de strijd aan te binden met de afpersers.