Dann Kam Lucy (2011)

Duitsland

geregisseerd door Christoph Schrewe
met Julia Jäger, Heio von Stetten en Olga von Luckwald

Saskia, een gepassionneerde paardenfokster, leeft teruggetrokken op haar idyllische stoeterij ergens in Rijnland. Op een dag wordt Saskia's leven volledig overhoop gehaald wanneer haar beste vriendin verongelukt en zij Lucy, de 16-jarige dochter van haar vriendin, in huis opneemt. Aanvankelijk kan Lucy, die het Londense stadsleven gewoon was, niet aarden op het platteland, maar stilaan ontstaat er toch een hechte band tussen Saskia en Lucy. Totaal onverwacht staat op een dag Lucy's vader Alex, die ze nooit gekend heeft, voor de deur.