Blue Caprice (2013)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Alexandre Moors
met Isaiah Washington, Tequan Richmond en Al Sapienza

John Allen Muhammed en de jonge Lee Boyd Malvo rijden in een blauwe Chevrolet Caprice door de stad Washington en omgeving. Op willekeurig uitgekozen plaatsen stoppen ze, nemen ze argeloze slachtoffers in het vizier en slaan toe. Na een paar doden houden ze de hele stad in hun greep. Detective Harper geeft leiding aan de politiemacht die vrijwel zonder aanwijzingen haar klopjacht in moet zetten op de sluipschutters. Gebaseerd op de zaak van de sluipmoorden rond Washington in oktober 2002.

Meneer Bungel
Website (incl. teaser).

avatar van Elineloves
Isaiah Washington? Oeh, dat wekt mijn interesse wel. Ben benieuwd.

Meneer Bungel
Hij lijkt me ook perfect voor deze rol, maar vooral dit 'verhaal' spreekt me erg aan (extra ondersteund door het spooky 'trailertje').

avatar van tattoobob
Vanavond kijken...ik ben benieuwd!

avatar van tattoobob
Net aan een voldoende voor mij...
Je leert de personages goed kennen in deze film...maar verder blijft het allemaal wat vlak...
Ik mis de bruutheid van hun daden(hoe verschrikkelijk ook)......na de film blijf ik met een half leeg bord achter...
Er had meer in kunnen zitten,acteer prestaties waren prima.

avatar van HALVE TAMME.
tattoobob schreef:
Net aan een voldoende voor mij...
Er had meer in kunnen zitten,acteer prestaties waren prima.

Niks aan toe te voegen.

nobeltje
de teks op jullie site zeg helaas meer dan de film erg langdradig en de politie komt nauwelijks in het beeld

avatar van Waackx
Ik ben het niet eens met de mening dat we de personages goed leren kennen: vooral die jonge knaap blijft de hele film een leeg omhulsel waarbij je afvraagt waarom hij zo makkelijk overtuigt wordt door zijn "vader" om onschuldige mensen te vermoorden.
De film is zeer langdradig met veel nikszeggende scenes en heeft weinig scenes met moorden.
Het kabbelt maar voort en uiteindelijk gebeurt er weinig.
De synopsis van deze film is inderdaad heel wat indrukwekkender dan de film zelf.

avatar van clubsport
was dit niet het verhaal van die moorden in washington die al eerder is verfilmd met deze titel
(sniper 23 days of fear ) ?

ik geloof het wel ja!

avatar van Petina
clubsport schreef:
(sniper 23 days of fear ) ?

Dat klopt. En dat was ook een zozo-flm

avatar van Phantasm
Het is allemaal aardig bedacht, maar over het geheel erg saai en langdraderig, voor de liefhebber.

Zeer deprimerende film over mensen met zieke geesten.

De regisseur maakt vakkundig gebruik van kleur en licht en de cast is meer dan uitstekend. Vooral het eerste idee had ik het idee naar een roadfilm te kijken (voorafgaand aan de moorden), waarbij de nadruk ligt op de vader-zoon relatie van de beide hoofdpersonen en de blinde trouw van de jongere aan de oudere (mentor). De regisseur focust meer op de oorzaak dan op de moorden zelf die noodzakelijk en aards lijken. Soms was ik bang dat Alexandre Moors sympathie voor de moordenaars op ging wekken, maar gelukkig gebeurde dat niet. Alles bij elkaar wel een film die blijft hangen.

avatar van Norman Mailer
Stierlijk vervelende film. Aan sommige scenes – welke mij volkomen irrelevant aandeden, dat ook nog eens – leek geen einde te komen.
Wellicht had men tijdens de final cut de grootste moeite om tot 90 minuten te komen.