The Sporting Venus (1925)

Romantiek

geregisseerd door Marshall Neilan
met Blanche Sweet, Ronald Colman en Lew Cody

Het is 1914. Gwendolyn is de dochter van de rijke Schot Sir Alfred Grayle. Omdat haar moeder is overleden en Sir Alfred eigenlijk een jongen wilde hebben, groeit Gwendolyn op met het delen van zijn passie voor sport. Wanneer Gwendolyn de burger en medisch student Donald McAllen ontmoet, wordt ze verliefd op hem. Het lukt prins Carlos, die zwaar in de schulden zit, om Gwendolyns vermogen in zijn bezit te krijgen. Donald neemt deel aan de oorlog en wanneer hij terugkeert, vertelt Carlos hem - ten onrechte - dat hij is verloofd is met Gwendolyn.