Road to the Big House (1947)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Walter Colmes
met John Shelton, Ann Doran en Guinn 'Big Boy' Williams

Het is 1929. De bankbediende Eddie Clark is ongelukkig met zijn levenslot en is jaloers op de welvarende George Bates, de ex-minnaar van zijn trouwe echtgenote Agnes. Eddie steelt $200.000 van zijn bank met de bedoeling dat Agnes en hij in Mexico zijn, voordat de diefstal wordt ontdekt. Agnes probeert hem tevergeefs over te halen om het geld terug te brengen. Eddie wordt gevangen genomen en zonder dat bekend wordt waar de buit verborgen is, moet hij voor tien jaar naar de gevangenis. Eddie hoopt daarna in luxe te kunnen leven, maar zijn zaak heeft veel publiciteit gekregen en bijna elke medegevangene probeert informatie te ontfutselen over de locatie van de buit.