Au Bonheur des Ogres (2013)

Alternatieve titel: The Scapegoat

Frankrijk

geregisseerd door Nicolas Bary
met Bérénice Bejo, Emir Kusturica en Raphaël Personnaz

Er lijkt iets vreemds – sommigen zouden zelfs zeggen abnormaals – met de Malaussène familie. Als je wat beter kijkt kan je geen gelukkigere familie vinden dan deze vrolijke chaotische bende, ook al is de moeder meestal in één of ander romantisch avontuur verwikkeld. Het leven van Benjamin Malaussène is nooit saai, hij is altijd de zondebok en de oudste broer die verantwoordelijk is voor de rest van de kinderen. De politie en zijn collega’s raken alsnog achterdochtig, wanneer er een reeks incidenten voorvalt waar Benjamin ook gaat. Het wordt al gauw een zaak op leven en dood om uit te zoeken wat er juist gaande is en wie er interesse bij heeft om zijn leven te ruïneren.