I Due della Legione (1962)

Alternatieve titels: Those Two in the Legion | I 2 della Legione

1 stem

Italië

geregisseerd door Lucio Fulci
met Franco Franchi, Ciccio Ingrassia en Rosalba Neri

Het beroemde komische duo Franchi en Ingrassia speelt deze keer een stel stuntelige oplichters die met kaartspelen proberen wat geld bij elkaar te scharrelen. In Napels blijkt de lokale misdaad toch een tandje te hard voor de twee en voor ze het door hebben, krijgen ze een moord in de schoenen geschoven. Op de vlucht geslagen, belanden ze uiteindelijk in het Vreemdelingenlegioen, dat maar wat blij is eindelijk weer eens échte moordenaars te kunnen verwelkomen. Ze worden direct op een belangrijke en gevaarlijke missie gestuurd.