Highway (2012)

Nepal / Verenigde Staten

geregisseerd door Deepak Rauniyar
met Dayahang Rai, Asha Maya Magrati en Shristi Ghimire

Een man en vrouw uit Kathmandu hebben zonder succes geprobeerd een kind te krijgen. De man reist naar de bergen in Oost-Nepal om hulp te zoeken bij een zogenaamde wondergenezer. De genezer heeft een toverdrankje voor hem, maar vertelt dat hij binnen 36 uur terug moet zijn bij zijn vrouw om het middel te laten werken. De bus die door de smalle straten, heuvels en valleien van Nepal slingert, zit echter vol met mensen die allemaal ergens anders moeten zijn..

Very-low-budget-movie met heel verwarrende verhaallijnen en waarbij de aftiteling vermeldt dat de dialogen geïmproviseerd zijn door de acteurs, die trouwens behoorlijk talrijk zijn en heel dikwijls in het verhaal niet te plaatsen.
Duurt gelukkig niet al te lang maar ik wou eens zien...Nepal.
Qua beeldkracht is er trouwens niets meer te zien dan een stofferige baan die dan als "highway" moet fungeren en wat aanschuivende bussen.
Soms een komische noot en dat is maar best.