Oblivion (2006)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Stephen Dwoskin
met Ana Benegas, Beatrice Cordua en Stephen Dwoskin

In 'Oblivion' wordt een tekst van Louis Aragon bewerkt tot een droomachtige narratie, in een radicale en intieme filmvorm. Een reeks ontmoetingen met vrouwen waarbij de blik en het gelaat van de maker centraal staan. De obsessie voor het verval van het vrouwelijk lichaam staat centraal in ‘Oblivion’. De film is een aaneenschakeling van close-ups van gezichten en lichaamsdelen. De mannelijke (nauwelijks zichtbare) hoofdrolspeler wordt vertolkt door Stephen Dwoskin zelf. Liggend op bed of vanuit een rolstoel slaat de man de vrouwen gade. Daarnaast is de man in de film extra communicatief gehandicapt doordat hij niet kan praten. De beelden van vrouwen variërend in leeftijd van vrij jong tot middelbaar doen soms pornografisch en daarnaast vooral hallucinerend aan.