Mayonnaise (1999)

Zuid-Korea

geregisseerd door In-ho Yun
met Jin-shil Choi, Hye-ja Kim en Seong-gyeom Kim

Ah-jung is een getrouwde vrouw en moeder van een vijfjarige zoon. Ze schrijft biografieën van andere mensen en op dit moment is ze bezig met een biografie van een verzekeringsagente. Wanneer Ah-jungs man op zakenreis gaat, heeft ze geen andere keus dan haar moeder in het appartement te laten verblijven. Ah-jung heeft vaak problemen met haar moeder. De moeder stopt vaak mayonaise in haar haar om het glanzender te maken. Mayonaise brengt negatieve herinneringen bij Ah-jung naar boven. Het herinnert haar aan haar moeders ijdelheid, die ze zelfs op het sterfbed van Ah-jungs vader had. Ah-jung kan dat haar steeds slechter vergeven. Op een dag vindt ze haar moeder op de vloer van de badkamer terwijl ze mayonaise in haar haar probeerde te doen. Ah-jung besluit dat haar moeder niet langer bij haar kan blijven.