Hot Flash Havoc (2012)

Documentaire

geregisseerd door Marc Bennett

Toen in 2002 een door de Amerikaanse overheid gesanctioneerd onderzoek van het Women's Health Initiative (een Amerikaans onderzoeksbureau naar ziekten bij oudere vrouwen) over de mogelijke gevolgen van de pil werd gepubliceerd, resulteerde dit in landelijke paniek waardoor vrouwen hun hormonale medicijnen doorspoelden in het toilet. Met het directe resultaat dat in de Verenigde Staten alleen al tienduizenden vrouwen overleden aan een hartaanval. Dit is een inzichtelijke documentaire die de feiten versus fictie onthult rondom de menopauze van de vrouw en de controverse er omheen, door toonaangevende experts.