Los Materiales (2010)

1 stem

Spanje
Documentaire

geregisseerd door Javier Fernández Vázquez, Los Hijos, Luis López Carrasco en Natalia Marín Sancho

Een film als een wandeling door een schuldig landschap: de bergen rondom het Noord-Spaanse stadje Riaño, dat in 1987 onder water werd gezet ten behoeve van de bouw van een waterstuwdam en daarna overnieuw opgebouwd. Het oude stadje moet er wel wat hebben uitgezien als het Middeleeuwse Pamplona zelf. Maar hoe ze ook lopen en zoeken en speuren, niets vindt het drietal filmmakers daarvan terug in hun ontheemde wandeling. De weg die ze eigenlijk moeten nemen loopt dood in het meer.