Friday the Thirteenth (1933)

Alternatieve titels: Friday the 13th | Millie the Non-Stop Variety Girl

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Victor Saville
met Jessie Matthews, Ralph Richardson en Emlyn Williams

Het regent dat het giet om een minuut voor middernacht, op vrijdag de dertiende. Een chauffeur van een bus in London heeft een vertroebeld zicht op de weg door het slechte weer. Hij rijdt over een afgelegen weg als plotseling de bliksem inslaat. De weg wordt geblokkeerd door een omgevallen kraan en de chauffeur en zijn passagiers rijden hun dood tegemoet. De wijzers van The Big Ben beginnen terug te draaien en zodoende komen de gebeurtenissen aan bod die verklaren waarom een ieder van de passagiers aan deze noodlottige reis is begonnen.