Mark of Cain (1986)

Canada
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Bruce Pittman
met Robin Ward, Wendy Crewson en Antony Parr

Vijftien jaar geleden heeft Michael een meisje op zijn boerderij vermoord en gekruisigd. Hij werd opgesloten in een psychiatrische inrichting. Sean, zijn tweelingbroer, wil de slechte herinneringen uit het verleden vergeten en besluit het lang verwaarloosde huis te verkopen. Hij arriveert er met zijn vrouw met de bedoeling de woning op te knappen zodat deze verkoopbaar wordt. Maar wanneer Michael van zijn broer Sean verneemt dat de boerderij verkocht zal worden is hij daar helemaal niet gelukkig mee. Zijn dokter slaagt er niet in hem te kalmeren en ‘s nachts steekt Michael een verpleegster neer met een kruisbeeld waarna hij uit de instelling ontsnapt. Hij is vastbesloten naar de boerderij terug te keren.