Curiosity: What Sank Titanic? (2011)

1 stem

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Richard Dale
met Rhidian Bridge, Phil Cheadle en Inese Darta Danevica

Zonder gebruik te maken van de hulp van fictieve personages, reconstrueert dit drama nauwkeurig hoe, na het raken van de ijsberg, de Titanic geleidelijk aan meer en meer water maakte. Ondanks het beste bewijs van Stoker Barrett - die bewijzen gaf op het onderzoek en kort daarnaa spoorloos verdween - en zijn collega's, was de uitslag bij voorbaat verdoemd. Het vertelt ook de getuigenis van de overlevenden Elizabeth Dowdell, Jack Thayer en voorzitter Bruce Ismay, en toont ook het wrede lot van Milton Long, Bertha Mayne en de Baxter-familie. Een groot gedeelte van dit docu/drama is gebaseerd op de verklaringen van getuigen tijdens de twee onderzoeken.