Never Stand Still (2011)

Documentaire

geregisseerd door Ron Honsa
met Bill Irwin, Marge Champion en de stem van Bill T. Jones

De legendarische dansers en choreografen Merce Cunningham, Paul Taylor, Suzanne Farrell, Frank Morris, Judith Jamison en Bill Irwin, verschijnen naast kersverse vernieuwers om de passie, discipline en durf te onthullen in de danswereld van 'Never Stand Still' zoals deze nog nooit werd weergegeven. Gefilmd op het iconische Jacob's Pillow Dance Festival is deze documentaire voorzien van wereldberoemde dansers, verweven met intieme interviews, een kijk achter de schermen, samen met zeldzame archiefbeelden. Deze documentaire vertelt ook het opmerkelijke verhaal over hoe een verlaten boerderij in Massachusetts zich heeft ontwikkeld tot een National Historic Landmark en het daarbij horende verband met het dansen over de gehele wereld.