Eui-Roi-In (2011)

Zuid-Korea
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Young-Sung Sohn
met Jung-woo Ha, Hee-soon Park en Hyuk Jang

Er barst een strijd der titanen los wanneer een advocaat achter de waarheid probeert te komen. Advocaat Kang wordt ingezet als verdediging in een beruchte zaak. Zijn cliënt Han wordt beschuldigd van de moord op zijn vrouw, hoewel haar lichaam nooit gevonden is. Ondanks dat ziet het grote publiek zijn cliënt al snel als een reïncarnatie van de duivel en smeekt om een harde veroordeling. De verdachte heeft een Obsessieve Compulsieve Stoornis, en kan bovendien zijn gedachten niet goed kan uitdrukken. Daarbij komt dat de officier van justitie die tegenover Kang zit, ook nog eens zijn aartsrivaal blijkt te zijn, die vastbesloten is om Kang en zijn cliënt naar beneden te halen. Kang graaft zich vast in de zaak om te bewijzen dat Han onschuldig is en de naam van zijn cliënt te zuiveren.

Klassiek, pakkend, begrijpelijk, maar iets te langgerekt rechtbankdrama van Koreaanse bodem, waarbij de machtsverhouding tussen aanklager en verdediging voortdurend wisselt en dat qua opzet doet denken aan Amerikaanse voorgangers. Op de regie en de cast is niets aan te merken.