Stalingrad (2013)

Rusland
Oorlog / Actie

geregisseerd door Fedor Bondarchuk
met August Diehl, Pyotr Fyodorov en Thomas Kretschmann

Het is 1942. Het Sovjet-leger plant een tegenaanval op de nazi's die de helft van Stalingrad bezet houden aan de andere kant van de Wolga. De operatie om de rivier over te steken is echter niet succesvol. Een paar soldaten die er in geslaagd zijn de andere kant te bereiken nemen hun toevlucht in een huis aan de oever van de Wolga. Hier vinden ze een meisje dat er niet in geslaagd is aan de Duitsers te ontkomen.