Four Horsemen (2012)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Ross Ashcroft
met Camila Batmanghelidjh, Phillip Blond en Ha-Joon Chang

We zijn aanbeland in het tijdperk van de consequenties. Het Westerse imperium is aan slijtage onderhevig en het wordt tijd het neokapitalisme eens grondig onder de loep te nemen en te herzien. De documentaire veroordeelt geen bankiers, politici of media, maar stelt het systeem als geheel ter discussie. In ruim anderhalf uur geven 23 van 's werelds belangrijkste denkers hun visie op het huidige kapitalisme.