I'm Still Alive (2011)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Peter van Houten
met Jadwiga Kubis Waslicka

I’m Still Alive vertelt het verhaal van Jadwiga Kubis Waslicka (1919), een oude Poolse dame. Armoede, katholicisme, communisme en fascisme hebben haar opgejaagd door Polen, Duitsland, Engeland en Nederland. Op hoge leeftijd keert ze uiteindelijk terug naar haar Moederland. In Warschau, haar geboortestad, voert ze een eenzame strijd tegen het verval van haar lichaam. Door dit zware leven is haar lichaam kromgetrokken. Niettemin schuilt er in haar alledaagse handelingen een onverwachte en onalledaagse schoonheid.