Demain? (2012)

Frankrijk

geregisseerd door Christine Laurent
met Laure de Clermont-Tonnerre, Marc Ruchmann en Teresa Madruga

Christine Laurent verfilmt in deze biografie het leven van Delmira Agustini (1886-1914), een beroemdheid binnen de vrouwelijke dichtkunst in Latijns-Amerika. Als lid van de Uruguayaanse aristocratische klasse bracht Agustini haar korte leven door in weelderige landhuizen. Hier had ze alle ruimte voor het schrijven van haar zinnenprikkelende, erotische gedichten. Laurent richt zich vooral op het grillige liefdesleven dat aan Agustini's werk ten grondslag lag. Haar relatie met de bezitterige Enrique Job Reyes ging over pieken en door dalen. Hij wil met haar trouwen, maar zij twijfelt, en moet het daarbij ook nog opnemen tegen haar dominante moeder.