Das Haus der Krokodile (1976)

1 stem

West-Duitsland
Avontuur / Drama
180 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Wilm ten Haaf
met Thomas Ohrner, Carolin Ohrner en Evelyn Palek

De twaalfjarige Victor Laroche ziet in een spiegel een verschijning van een geheimzinnige man. Geïnspireerd door deze gebeurtenis gaat Victor, terwijl zijn ouders op vakantie zijn, op ontdekkingstocht om een mysterie op te lossen. In zijn huis blijkt twintig jaar geleden een meisje dood te zijn gegaan, maar niemand weet wat er gebeurd is. Ondanks dat ze niet geheel overtuigd zijn van het hele verhaal, helpen zijn zussen en Louise hem met zijn zoektocht. Ze vinden een kleine leren krokodil wiens ogen wel heel apart glanzen. Ze vragen zich af of de geheimzinnige verschijning misschien iets te maken heeft gehad met de mysterieuze dood van het meisje.

Prima minieserie voor de jeugd weer met Thomas Ohrner.