Dead Man's Trail (1952)

Western

geregisseerd door Lewis D. Collins
met Johnny Mack Brown, James Ellison en Barbara Woodell

Texas Ranger Johnny Mack Brown wordt achter de ontsnapte gevangene Walt Winslow aan gestuurd. Winslow heeft een postkantoor overvallen en de buit van 100.000 dollar is nooit boven water gekomen. Brown achterhaalt Winslow, die dodelijk gewond in een postkoets zit, na te zijn overvallen door de oude bende van Winslow. Winslow weet nog iets te mompelen voordat hij zijn laatste adem uitblaast, maar Brown heeft geen idee wat Winslow duidelijk wilde maken. Winslow, de eerlijke broer van Walt, werkt bij een bank en wordt door een corrupte hulpsheriff gedwongen om de combinatie van de kluis aan de bende te geven. De sheriff wordt vermoord en Dan draait de gevangenis in. Ondertussen arriveert Amelia Winslow, de moeder van Walt en Dan, in de stad met een oud schilderij onder haar arm.