The Sex Killer (1967)

Alternatieve titel: The Girl Killer

Horror / Thriller

geregisseerd door Barry Mahon
met Bob Meyer, Rita Bennett en Helena Clayton

Het verhaal van 'Tony the Lonely', een man die met mannequins werkt in een groot warenhuis. In zijn vrije tijd pakt hij zijn verrekijkers en bespioneert naakte zonaanbidsters. Op zijn werk is hij echter sociale outcast. Zijn baas heeft geen enkel begrip voor Tony's eigenaardigheden en wanneer Tony een mannequin mee naar huis wil nemen voor wat gezelschap krijgt hij dan ook een flinke uitbrander. Het lukt Tony vervolgens om slechts een hoofd van een mannequin te stelen voor een date. Op weg naar huis weet hij echter een levende vrouw mee te krijgen om voor hem te strippen, maar ook dat is niet genoeg voor Tony...

Meneer Bungel
''Trailer'' (Eng., geen subs).

avatar van alexspyforever
Flauwe film over een timide gast die in atelier werkt waar ze mannequins (etalagepoppen) maken. In zijn vrije tijd begluurt hij met zijn verrekijker dames die topless zonnen. Dit hitst hem blijkbaar behoorlijk op en hij benadert een prostituee. Maar aangezien hij enkel genoeg geld heeft om voor haar te laten strippen begint hij vrouwen te stalken, dringt hun appartement binnen waarna hij ze wurgt en verkracht. Nu goed dat laatste moet je erbij denken want dat laat de camera niet zien. De film is gewoon een excuus om blote borsten te tonen. Slechte film met een voorspelbaar einde. Gelukkig duurt het nog geen uur.

Luister je graag naar instrumentale surfmuziek (vrijwel continue op de achtergrond te horen en deze is ook continue herhalend), zie je graag jaren 60 zwart-witbeelden van New York (o.a. het "Empire State Building") waar dit verhaal zich afspeelt en houdt je van naturelle vrouwenborsten (van zowel blanke als donkere vrouwen), dan is deze kortdurende Horror / Thriller (Horror zal er wel staan omdat de "Tony the Lonely" zich pas vergrijpt aan de vrouwen nadat hij deze eerst gewurgd heeft, oftewel Tony is een necrofiel) film zeker iets voor jou.

In dit verhaal draait het om Tony (Bob Meyer), die werkt in een fabriek in New York waar ze paspoppen makken en de andere medewerkers maken constant grapjes over zijn onvermogen om dates te krijgen. Op een dag koopt Tony een verrekijker (gelijk te zien bij de opening) en besteedt hij zijn vrije tijd aan het bespioneren van topless zonnebaders vanaf het dak van een hoog appartementencomplex. Maar bij bespioneren blijft het echter niet, want Tony wilt maar al te graag seks hebben met vrouwen en daarom besluit hij vrouwen te volgen en bij ze in huis in te breken met alle gevolgen van dien.

Dat laatste (het inbreken in woningen) is eigenlijk best lachwekkend in deze film, want schijnbaar sloot men destijds geen deuren af (natuurlijk niet bepaald geloofwaardig), want Tony komt in iedere woning makkelijk binnen door gewoon de deur te openen

Dat geeft gelijk aan dat deze film inderdaad wat aan de flauwe kant is en ook wordt er niet veel in gepraat maar hoor je vooral veel herhalende surfmuziek (ik vond het nog wel best geinig om te horen) op de achtergrond en zie regelmatig fraaie beelden van New York.

Natuurlijk zie je regelmatig ook wat naakt (vooral borsten en soms ook billen) in deze film en de eerste keer al na circa zes minuten als Tony zijn gekochte verrekkijker gaat testen op het dak van een appartementencomplex en hij gelijk twee vrouwen topless ziet zonnebaden op een ander dak. Dit doet hij overigens regelmatig en is in totaal vier keren te zien (ook best leuk in beeld gebracht, want je ziet dan beelden vanuit de verrekijker) en daarbij zie je o.a. de fraaie vrouwen Rita Bennett en Helena Clayton en ook twee donkere vrouwen (ik weet helaas hun namen niet), waarvan eentje best rondborstig was. Das was overigens ook één van de slachtoffers van Tony, waarbij Tony haar achtervolgt tot bij haar appartementencomplex en waarna hij toeslaat (wurgt en daarna verkracht, maar dat laatste is gelukkig nooit te zien, wel het wurgen).

De eerste keer dat Tony bijna van bil gaat (na circa 20 minuten) is de scène waarbij hij een hoertje (Uta Erickson) treft op straat en haar mee naar zijn appartement neemt. Daar eenmaal aangekomen doet ze wat lacherig over zijn kale en kleine appartement (waar o.a. wat naaktfoto's aan de muur hangen) en vraagt ze 20 dollar aan hem. Hij heeft echter maar 5 dollar op zak en weet nog 5 dollar te vinden en voor dat bedrag mag hij haar eventjes naakt zien. Ze zegt dan ook nog even tegen hem:

"Ok Tony boy, but remember, don't touch."

Ze doet dan heel snel even haar jurkje uit (waaronder ze niets draagt) en laat dan aan Tony eventjes haar borsten en billen zien, waarna ze weer vertrekt.

Tony wilt natuurlijk meer dan alleen maar kijken en kijkt na circa 24 minuten door een raam van een woning waar hij een schaars geklede (doorschijnende nachtkleding) vrouw (Sharon Kent, die er best mocht wezen) een boek ziet lezen op de bank. Tony besluit dan om in te breken en als de vrouw moe wordt en gaat slapen op de bank, dan gaat Tony haar betasten waarna hij haar wurgt met een nylonkous en daarna verkracht (dat is dus gelukkig niet te zien) hij haar. Dat is ook het eerste slachtoffer dat Tony maakt en in totaal volgen er nog twee, waarvan ook nog eentje met de grootste borsten in deze film. En dan doel ik niet op de eerder genoemde donkere vrouw (het tweede slachtoffer van Tony), maar op een blanke vrouw wiens naam ik helaas ook niet weet.

Op het einde van het verhaal breekt hij weer in in een appartement (het appartementscomplex waar Tony steeds op het dak staat met zijn verrekijker) en treft hij een naakte vrouw (ook die naam weet ik helaas niet) aan die bezig is voor de spiegel met wat kleding. Als Tony wilt toeslaan rent ze volledig naakt uit haar appartement en klopt ze op de deur aan bij iemand anders. Een man (is meen ik een bekende van haar) laat haar dan verbaasd binnen en geeft haar wat kleding, waarna ze een politieagent op straat aanspreken. Deze politieagent gaat dan achter Tony aan (die nog ergens rondloopt in het appartementencomplex) en hij vlucht dan naar het dak, waar de politieagent hem uiteindelijk met een aantal schoten dodelijk treft en hij van het dak valt.

Als de fabrieksmedewerkers te horen krijgen dat Tony de moordenaar is (het was steeds in het nieuws), oftewel "The Sex Killer", zijn ze in eerste instantie wat verbaasd maar al snel lachen ze hem uit, zoals ze dat altijd al deden. Daarna zie je nog wat beelden van New York en is de film afgelopen.

Al met al leuk om eens gezien te hebben deze Horror / Thriller film die nog geen uur duurt, maar een andere min of meer soortgelijke kortdurende film, te weten "Zero In and Scream (1971)" die 63 minuten duurt, die ik ook dit weekend heb gezien, vond ik toch net iets leuker.