Klimaatontkenners (2016)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Gideon Levy
met Gideon Levy

Er zijn miljoenen Amerikanen die geloven dat menselijk handelen niks te maken heeft met het opwarmen van de aarde, onder wie presidentskandidaat Donald Trump. De Republikeinse meerderheid in de Senaat en in het Congres is de afgelopen jaren uiterst succesvol geweest in het blokkeren van wetgeving die de uitstoot van broeikasgassen zou verminderen. De Nederlandse journalist Gideon Levy reist af naar de Verenigde Staten om de wereld van 'klimaatontkenners' te onderzoeken. Hij volgt de sporen van het geld dat deze industrie draaiende houdt.