Der Weibsteufel (2000)

Duitsland / Oostenrijk

geregisseerd door Jo Baier
met Günther Maria Halmer, Friedrich von Thun en Fritz Karl

Vlak bij de Italiaanse grens is al jaren lang een vee-smokkelbende onder leiding van Quirin (Günther Maria Halmer ) actief. Commissaris (Friedrich Von Thun) heeft er nu tabak van en haalt ter versterking de jonge Gröbmayr (Fritz Karl) naar het bergdorpje. Die moet Quirins vrouw Maria (Julia Thurnau) verleiden om Quirins plannen te achterhalen. Maar Quirin is ook niet van gisteren. Hij spoort zijn vrouw aan inderdaad met Gröbmayr aan te pappen om juist informatie over de plannen van het gezag te vergaren. Maria komt tussen twee vuren te staan.