Das Versteck (1978)

Alternatieve titel: The Hiding Place

Oost-Duitsland

geregisseerd door Frank Beyer
met Manfred Krug, Marita Böhme en Jutta Hoffmann

Een jaar is er al verlopen sinds hun echtscheiding, maar één ding is voor Max duidelijk: hij wil Wanda terug. Max doet alsof hij door de politie gezocht wordt en Wanda geeft hem onderdak. In het begin weert ze zijn pogingen tot toenadering, maar later laat ze zich bijna verleiden. Haar nieuwe minnaar gooit zij eruit, als deze Max bij de politie gaat verklikken. Daardoor komt zij achter zijn leugen, maar Wanda is sinds hun scheiding zelfverzekerder en ook sceptischer geworden. Kan er tussen beiden een nieuw begin groeien of is deze tweede poging het begin van een volgende onbevredigd huwelijk?