Eat (1963)

Experimenteel

geregisseerd door Andy Warhol
met Robert Indiana

Gefilmd als een serie korte fragmenten is Eat een film over een etende man. Die man is Robert Indiana, medekunstenaar en vriend van Warhol. Hij eet gedurende de film één champignon. De focus ligt wat Warhol betreft op het kijken naar het beeld, niet op een narratief. Dat Indiana gedurende het schieten van de film niet één, maar meerdere champignons at is hierin niet relevant.

avatar van TornadoEF5
Een fragment van tien minuten gezien. Het is een mislukt experiment, maar het was wel interessant om vijf minuten te kijken. Nadien heb je het wel gehad. Een kortfilm zou beter geweest zijn.

avatar van John Milton
TornadoEF5 schreef:

Ja het was nauwelijks doorheen te komen...