Kill Me Please (2010)

Frankrijk / België

geregisseerd door Olias Barco
met Aurélien Recoing, Benoît Poelvoorde en Saul Rubinek

Dokter Kruger is een pionier die vast van plan is om zelfmoord in de moderne samenleving te introduceren. Hij droomt ervan een therapeutisch kader te scheppen waarin de geneeskunde tussenkomt om de destructieve drang van de wanhopigen, of de patiënten, in goede banen te leiden. In zijn privékliniek ontvangt hij elke dag zijn patiënten en luistert naar hen. Hij bestudeert samen met hen de motieven die hun toekomstige zelfmoord rechtvaardigen – of niet. Wanneer hun besluit vaststaat hebben ze recht op een laatste wens: een speciaal ontbijt, een uitmuntende wijn, een persoonlijke gril. Dokter Kruger is een humanist die de dood van anderen wil verzachten. Maar in het eenzame gebergte waar de goede dokter de droom van de ideale zelfmoord nastreeft doet iets hem eraan herinneren dat niemand de dood kan controleren: de dood zelf.