La Fille du Puisatier (2011)

Alternatieve titel: The Well Digger's Daughter

Frankrijk
Romantiek / Drama

geregisseerd door Daniel Auteuil
met Daniel Auteuil, Kad Merad en Sabine Azéma

1939. Patricia, de oudste dochter van putdelver Pascal Amoretti, wordt verliefd op piloot Jacques Mazel. Wanneer de oorlog uitbreekt vertrekt Jacques naar het front zonder te weten dat Patricia een kind van hem verwacht. De ouders van de piloot weigeren echter het kind te erkennen. Haar eigen vader moet niets meer van haar weten en verstoot haar. Tot overmaat van ramp verneemt ze dat de piloot gesneuveld is. Zal de wapenstilstand haar situatie veranderen?