Nuages: Lettres à Mon Fils (2001)

Alternatieve titel: Clouds: Letters to My Son

Duitsland / België
Documentaire / Drama

geregisseerd door Marion Hänsel
met Charlotte Rampling (Engelse versie), Catherine Deneuve (Franse versie) en Barbara Auer (Duitse versie)

Al zo lang ze zich kan herinneren is Marion Hänsel gefascineerd door wolken. Op haar reizen werd haar blik er onvermijdelijk naar toe getrokken en filmde en fotografeerde ze de lucht. Het bracht haar op een simpel maar gewaagd idee: het maken van een film over wolken, met als enig doel het publiek voor even in een droomwereld te brengen. Voor 'Clouds', dat vrijwel volledig bestaat uit opnamen van wolken (zeewolken, stadswolken, woestijnwolken, bergwolken), reisde ze naar twaalf landen verspreid over de wereldbol. Ze vormen het decor voor de brieven die ze sinds het begin van haar zwangerschap schreef aan haar zoon.

Moooi!! Supermooie muziek en mooie beelden. Echt een film om bij weg te dromen.